Gå til innhold

Til NHD: Videre aktivitet på DOL?

Anbefalte innlegg

Gjest DOL for meg også?

Hei igjen! Håper du kan svare meg på dette innlegget. Jeg er klar over at du mange, mange ganger har svart meg tidligere, og det er jeg veldig takknemlig for. Håper du kan gjøre det en gang til.

Jeg vil ikke virke masete, men jeg vet at jeg er det... Jeg vet ikke hvorfor det liksom er så viktig for meg å få svar fra deg.

Akkurat nå er jeg i en vanskelig periode igjen med tunge tanker, osv. og et voldsomt dårlig syn på meg selv. Jeg eier egentlig ikke selvtillit for tiden, det går så opp og ned. Men jeg kan gi inntrykk av at jeg har sterke meninger om ting og tang, men egentlig har jeg ikke det. Jeg tror jeg går i oppløsning... Hvem er jeg, tro?

Jeg vet jeg har skrevet mye rart og idiotisk her på DOL, og nå vet jeg ikke om jeg bør fortsette å være her mer. Tror du det er ok med sånne som jeg her, eller synes du egentlig at jeg er en pest og en plage som du helst ser at ikke er her inne?

Trenger faktisk et svar på det, for det skal få lov til å avgjøre.

Er så lei meg og deppa. Føler meg som en dust hele tida, omtrent.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/288861-til-nhd-videre-aktivitet-p%C3%A5-dol/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du er velkommen som alle andre :-)

En må holde seg til reglene. Dessuten liker jeg ikke brukere som gir andre brukere meget farlige og/eller helt uriktige råd og opplysninger. Den som kun spør, kan aldri bryte disse reglene.

Gjest Jente31

En må holde seg til reglene. Dessuten liker jeg ikke brukere som gir andre brukere meget farlige og/eller helt uriktige råd og opplysninger. Den som kun spør, kan aldri bryte disse reglene.

Får man en advarsel om man skriver for mange innlegg feks? Hva vil det si å spamme? Har lurt litt på det.. takk for evt svar.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Får man en advarsel om man skriver for mange innlegg feks? Hva vil det si å spamme? Har lurt litt på det.. takk for evt svar.

Ja, en får advarsler.

Om en skriver mnge innlegg om nøyaktig samme tema på kort tid, samt svarer selv på egne spørsmål, kan det kalles spamming.

Du har vært her lenge nok til å ha opplevd minst en slik episode selv om denne var av de mildere. For en tid siden hadde vi noen alvorligere tilfeller.

Annonse

Gjest Jente31

Ja, en får advarsler.

Om en skriver mnge innlegg om nøyaktig samme tema på kort tid, samt svarer selv på egne spørsmål, kan det kalles spamming.

Du har vært her lenge nok til å ha opplevd minst en slik episode selv om denne var av de mildere. For en tid siden hadde vi noen alvorligere tilfeller.

Ok, det var oppklarende. Takker.

Gjest SeMenIkkeRøre

Ja, en får advarsler.

Man kan f.eks. si til folk som spammer... "gå å ta oppvasken i stedet"... :-)

Gjest aspeløvet

Man kan f.eks. si til folk som spammer... "gå å ta oppvasken i stedet"... :-)

Det går jo ann, å ta oppvasken, mener jeg;-)

Men vi har jo sett at det kan være nyttig at folk får litt slakkere tøyler når det høres kritiskt ut;-)

Gjest DOL for meg også?

Tusen takk! :-) Skal forsøke å følge reglene!

Gjest SeMenIkkeRøre

Det går jo ann, å ta oppvasken, mener jeg;-)

Men vi har jo sett at det kan være nyttig at folk får litt slakkere tøyler når det høres kritiskt ut;-)

Skjønner ikke hvorfor dere tror jeg har emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse, jeg. :-) Skulle gjerne funnet ut hvem jeg er, jeg, men jeg tror ikke det er sånn jeg er...

Gjest aspeløvet

Skjønner ikke hvorfor dere tror jeg har emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse, jeg. :-) Skulle gjerne funnet ut hvem jeg er, jeg, men jeg tror ikke det er sånn jeg er...

Håper du ikke føler at jeg har satt noen merkelapp på deg. Det har i såfall ikke vært meningen. Har ikke det minste kompetanse på dette feltet jeg, men merker jo at du virker mye mere "tilstede" nå enn for vel en uke siden:-)

Gjest SeMenIkkeRøre

Håper du ikke føler at jeg har satt noen merkelapp på deg. Det har i såfall ikke vært meningen. Har ikke det minste kompetanse på dette feltet jeg, men merker jo at du virker mye mere "tilstede" nå enn for vel en uke siden:-)

Ja, jeg skjønner jo at de Zeldoxene virker, og hva det medfører angående min sykdom. Men jeg forstod det jo slik at dere mente jeg hadde EUP "i bunn". :-)

Ingen anklage, dette, jeg prøver bare å "finne meg selv"... :-)

Annonse

Ja, jeg skjønner jo at de Zeldoxene virker, og hva det medfører angående min sykdom. Men jeg forstod det jo slik at dere mente jeg hadde EUP "i bunn". :-)

Ingen anklage, dette, jeg prøver bare å "finne meg selv"... :-)

Jeg tror at om er usikker på hva dine problemer "heter" så bør du få en god utredning på DPS. Har du fått det? Jeg tror ingen kan stille en diagnose over nettet.

Gjest SeMenIkkeRøre

Jeg tror at om er usikker på hva dine problemer "heter" så bør du få en god utredning på DPS. Har du fått det? Jeg tror ingen kan stille en diagnose over nettet.

Tror de (psykiatrien) er ganske bestemte med tanke på hva som feiler meg... i alle fall i hvilken "retning" feilen er i. Jeg har hatt mange behandlere og.

Tror de (psykiatrien) er ganske bestemte med tanke på hva som feiler meg... i alle fall i hvilken "retning" feilen er i. Jeg har hatt mange behandlere og.

Så da har du fått ett navn på problemene dine? Hva tenker du selv om diagnosen? Syns du det stemmer?

Både og. På noen måter virker det riktig, på andre ikke...

Men det forandrer seg ofte, det der... hva jeg tror...

*smiler* du høres litt kryptisk ut. Jeg tenker på diagnoser som et verktøy for å finne rett behandling. Hvem du egentlig er er ikke diagnose tenker jeg. En depresjon kan arte seg for eksempel på mange forskjellige måter. Slik er mitt inntrykk av de fleste diagnoser og alt vil ikke passe heller tenker jeg...

Gjest SeMenIkkeRøre

*smiler* du høres litt kryptisk ut. Jeg tenker på diagnoser som et verktøy for å finne rett behandling. Hvem du egentlig er er ikke diagnose tenker jeg. En depresjon kan arte seg for eksempel på mange forskjellige måter. Slik er mitt inntrykk av de fleste diagnoser og alt vil ikke passe heller tenker jeg...

Har fått diagnosen schizotyp lidelse. Kjenner meg egentlig godt igjen i diagnosebeskrivelsen til den lidelsen. Når jeg leser beskrivelsen akkurat her og nå så innser jeg at alt det som står i ICD-10 stemmer for meg. Men jeg er ikke sakkyndig, så det viktigste er vel bare at jeg har en retning å "se" meg selv i, tror jeg. At jeg ikke begynner å tenke at jeg har f.eks. EUPF.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...