Gå til innhold

NHD/andre: Hvor lang tid før Fontex virker

Anbefalte innlegg

Gjest Fontex nybegynner

Grunnet økt vekt med efexor + cipralex har jeg nå gått over til Fontex. Har brukt 20 mg i 13 dager,men syns til nå jeg bare er blitt verre:( Økt angst,får ikke sove osv. Hvor lang tid pleier det å ta før fontex virker? Noen som har erfaringer? Syns både efexor og cipralex virket raskere.

Fortsetter under...

For meg tok det forholdsvis lang tid før fontex virket. Tror det var snakk om 4-5 uker.

De virker ikke like bra (på meg) som seroxat - men jeg har kvitttet meg med mange kilo på fontex - og det er jeg utrolig glad for.

Så denne medisinen vil jeg fortsette med.

Bruker 2 tabl- pr dag. Med seroxat var det aldri nødvendig med mer enn 1 tabl.

Lykke til og vær tålmodig!

Nils Håvard Dahl, psykiater

Pga den lange halveringstiden tar det svært lang tid å bygge opp serumkonsentrasjonen på Fontex. Derfor vil jeg tro at det tar minst 3-4 uker.

Forøvrig er både Efexor og Cipralex mer potente medisiner enn Fontex, så du må ikke bli overrasket om du ikke oppnår samme gode effekt.

Om det viktigste er å ikke gå opp i vekt, foreslår jeg Wellbutrin eller Aurorix.

Gjest fontex nybegynner

Pga den lange halveringstiden tar det svært lang tid å bygge opp serumkonsentrasjonen på Fontex. Derfor vil jeg tro at det tar minst 3-4 uker.

Forøvrig er både Efexor og Cipralex mer potente medisiner enn Fontex, så du må ikke bli overrasket om du ikke oppnår samme gode effekt.

Om det viktigste er å ikke gå opp i vekt, foreslår jeg Wellbutrin eller Aurorix.

Siden jeg også har tvangstanker i tillegg til angst fikk jeg utskrevet fontex og ikke

aurorix når jeg skulle begynne på nye medisner. Vet du om aurorix(og wellbutrin) også

kan virke mot tvangstanker + GAD? dessuten hadde ikke psykiateren min

engang hørt om wellbutrin.

Tusen takk for alle svar:)

Nils Håvard Dahl, psykiater

Siden jeg også har tvangstanker i tillegg til angst fikk jeg utskrevet fontex og ikke

aurorix når jeg skulle begynne på nye medisner. Vet du om aurorix(og wellbutrin) også

kan virke mot tvangstanker + GAD? dessuten hadde ikke psykiateren min

engang hørt om wellbutrin.

Tusen takk for alle svar:)

Ok. Da må du fortsette på Fontex. Det er påvirkningen på serotoninsystemet som virker ved tvang.

Annonse

Gjest Fontex nybegynner

For meg tok det forholdsvis lang tid før fontex virket. Tror det var snakk om 4-5 uker.

De virker ikke like bra (på meg) som seroxat - men jeg har kvitttet meg med mange kilo på fontex - og det er jeg utrolig glad for.

Så denne medisinen vil jeg fortsette med.

Bruker 2 tabl- pr dag. Med seroxat var det aldri nødvendig med mer enn 1 tabl.

Lykke til og vær tålmodig!

Er det stor forskjell påhvor mye seroxtat og fontex virker? er du mye dårligere

med Fontex? Hjelper de mest mot depresjonen eller angsten din?

• 3 uker senere...

Er det stor forskjell påhvor mye seroxtat og fontex virker? er du mye dårligere

med Fontex? Hjelper de mest mot depresjonen eller angsten din?

Jeg synes fontex på en måte virker noe svakere og ikke fullt så bra for både angst og depresjon.

Jeg fikk også mer energi når jeg gikk på seroxat. Nå føler jeg meg ofte litt sliten og tiltaksløs.

Men det med vekta ble avgjørende for meg....så derfor står jeg fremdeles på fontex.

Jeg blir nemlig også utrolig lei meg av å drasse på 20-25 kg. for mye.

Til i dag har jeg gått ned ca 16 kg. og synes det er så positivt at jeg velger disse medisinene...tross alt :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...