Gå til innhold

Kranglete naboer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en nabo som er en skikkelig ustabil dust. Jeg sørger for å holde en lav profil - dvs hilser høflig når jeg treffer ham, men gidder ikke veksle noe annet enn et par ord om vær og vind. Dersom man begynner å diskutere noe som helst annet, kan du være sikker på at han hisser seg opp over noe, og dermed er sirkuset i gang. Kona hans er forresten nesten mer sprø enn han. Og jeg er så heldig å sitte i styret i borettslaget.

Huff da... Hva er det som feiler slike folk?! Høres ut som du gjør lurt i å holde en lav profil her, ja :-/

Skrevet

Til hmeg. Traff jeg på rett person her? Føler du deg gjenkjent på noen

måte? Føler du deg truffet av psykopati-diagnosen? Du er en av dem du ikke sant. Du har lest de siste innleggene om psykopati, ikke sant? Har jeg rett? Antagelig er du en av de naboene det her siktes til.

haha, javisst ... (jøss for en uttalelse, sier nå bare jeg:))

Poenget: Synes det er vanskelig å vite hva slags naboer det vises til her... fordi "kranglete og barnslig" er veldig vagt og uspesifisert.

Det er nå engang slik at naboer havner i krangel med hverandre fra tid til annen, som alle andre folk som lever nært hverandre. Det er alltid mer enn en part i en konflikt, og at en nabo oppleves som kranglete kan like gjerne være resultat av at den andre naboen er vanskelig å ha med å gjøre ...

Et eksempel: mannen som spiller høy musikk og fester i tredje etasjen hver helg, og også på ukedagene - og nekter å innrette seg etter naboene som klager - som han oppfatter som kranglete fordi de har barn som ikke får sove... Det er han som synes de er kranglete fordi han selv ikke vil vise hensyn.

Husverten som nekter å snakke med den kvinnelige leieboeren i et samboerpar fordi hun stiller krav til ham som huseier... "Hun bare krangler og kverulerer", sier han i forliksrådet, før han taper med et brak:)

Og selvfølgelig alle tilfellene der det er motsatt vei... den som krangler ER den som virkelig er problemet. Og alle tilfellene der BEGGE er problemet.

Skrevet

Min erfaring er spesielt med yngre naboer som kommer rett hjemmefra de mangler bo-erfaring. De har sine egne regler og legger seg på dette. Dessuten virker de lite voksne i forhold til det å vise hensyn. Igjen som om de kommer rett fra gutterommet. Min erfaring er derfor at har man en gang sagt fra så er det eneste som virker å gi igjen med samme medisin. Som om de må oppdras.

hehe jeg hadde noen naboer engang som festa ekstremt mye. Et ungt par. Jeg er ingen vansklig person. Men når festingen er flere ganger i mnd. Rett over meg og med ett lydnivå som om de var i samme rommet da reagerter jeg. Jeg sa først veldig høflig og forsiktig at de måtte dempe lyden. Da jeg måtte gjenta dette mange ganger så satte jeg på en cd i første etg. Dette var en tomannsbolig. På denne cd var det en sekvens med pistolskudd på. Jeg satte lyden med pistolskuddene på maksimalt. Det lød virkelig som pistolskudd. Plutselig ble det stille i andre etg. Jeg hørte glass som knuste og folk som ravet rundt. De dempet seg etter dette.

Det var virkelig ett problem. Akkurat den gangen med pistolskuddene var ikke barna hjemme. Men de andre gangene. Barna kunne ligge i sengen og gråte på grunn av lydnivået.

Skrevet

hehe jeg hadde noen naboer engang som festa ekstremt mye. Et ungt par. Jeg er ingen vansklig person. Men når festingen er flere ganger i mnd. Rett over meg og med ett lydnivå som om de var i samme rommet da reagerter jeg. Jeg sa først veldig høflig og forsiktig at de måtte dempe lyden. Da jeg måtte gjenta dette mange ganger så satte jeg på en cd i første etg. Dette var en tomannsbolig. På denne cd var det en sekvens med pistolskudd på. Jeg satte lyden med pistolskuddene på maksimalt. Det lød virkelig som pistolskudd. Plutselig ble det stille i andre etg. Jeg hørte glass som knuste og folk som ravet rundt. De dempet seg etter dette.

Det var virkelig ett problem. Akkurat den gangen med pistolskuddene var ikke barna hjemme. Men de andre gangene. Barna kunne ligge i sengen og gråte på grunn av lydnivået.

He he multippel....God den. Og jeg tror vel ærlig talt at det å holde en lav profil for envher pris neppe fører til noe godt. De aller fleste av våre naboer eier ikke respekt for sine medmennesker. Og mange blir syke av diverse former for trakassering. Interesssante innlegg her. Flere med erfaringer?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...