Gå til innhold

Clonazepam (Rivotril) for søvn

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

Takk :)

Tja, bør vel kanskje prøve det. Objektivt fornuftig. Subjektiv angst.

Sjølv om medisin medfører ca like mykje angst som angsten den er der for å ta knekken på ;) jaja.

Eg treng ein av-og-på knapp.

Du får ikke en av/på knapp. Hør på fornuften og objektiviteten du også føler, for det er jo for det subjektive at du har fått denne medisinen!

Ta en tablett. gå i seng, les en bok og la medisinen fri deg fra ditt subjektive deg, og sov!

Klem

Fortsetter under...

Nei, det tok tid før jeg fikk noen effekt. Ikke har jeg kjent noe på hodet eller hjertet heller og ikke blir jeg noe ruset i det hele tatt. Tror jeg, for jeg spiser den om kvelden og det har jeg gjort hele tiden. Men den tar nervesmerter, i hvert fall for meg.

Jeg har ikke peiling på hvor farlig det er å spise en slik dose som jeg gjør, men hadde jeg ikke spist den så hadde jeg antagelig ligget i senga med store nervesmerter og helt uten livskvalitet. Nervesmerter er som voldsom tannverk og de er nesten ikke til å overleve.

hm. men det viktigaste er vel at det virker.

kanskje eg må ta det ei stund for å sjå effekten då.

-vil helst ikkje ta medisin-, og ikkje ein som høyrest farleg ut. men..

Du får ikke en av/på knapp. Hør på fornuften og objektiviteten du også føler, for det er jo for det subjektive at du har fått denne medisinen!

Ta en tablett. gå i seng, les en bok og la medisinen fri deg fra ditt subjektive deg, og sov!

Klem

Ay ay captain!

Du høyrest i det minste fornuftig ut. Og du har nok rett.

Det er absurd kor redd ein kan bli for noko som det er svært usansynleg er farleg..

hm. men det viktigaste er vel at det virker.

kanskje eg må ta det ei stund for å sjå effekten då.

-vil helst ikkje ta medisin-, og ikkje ein som høyrest farleg ut. men..

Det er litt slik da at ingen egentlig vil ta noen medisiner, men så gjør vi det likevel for ellers er det ikke til å holde ut. Det er et valg, men så er det ikke et valg i realiteten for man skal jo ha livskvalitet og helst få gjort sine forpliktelser.

hidi, the scorpion

Ay ay captain!

Du høyrest i det minste fornuftig ut. Og du har nok rett.

Det er absurd kor redd ein kan bli for noko som det er svært usansynleg er farleg..

Det gjelder for oss alle, derfor er vi utstyrt med objektive tanker òg. Det subjektive vil alltid være sterkest, og da gjelder det å ha kontroll.

Kontroll er begynnelsen til et bedre liv!

Aner ikke, jeg er ikke lege.

Jeg er bare hyperforsiktig med legemidler. Men dette er det eneste jeg har prøvd som fungerer for meg. Og det fungerer med bare én av og til.

Eg stoler vel så mykje på ein som har prøvd det sjølv som ein lege :)

At ein tablett av og til fungerer gjer meg meir optimistisk.

Takk for at du deler erfaringa di.

Annonse

Det gjelder for oss alle, derfor er vi utstyrt med objektive tanker òg. Det subjektive vil alltid være sterkest, og da gjelder det å ha kontroll.

Kontroll er begynnelsen til et bedre liv!

Ja,

Men,..

Litt av mitt (oppkonstruerte) problem er eg er redd for å gli vekk, for å miste kontrollen... Og å ta (sove)medisiner blir då å miste kontrollen over bevisstheiten..

Det er mykje lurt ein kan klare å tenke ut slik ;)

hidi, the scorpion

Ja,

Men,..

Litt av mitt (oppkonstruerte) problem er eg er redd for å gli vekk, for å miste kontrollen... Og å ta (sove)medisiner blir då å miste kontrollen over bevisstheiten..

Det er mykje lurt ein kan klare å tenke ut slik ;)

Poenget er at du tar kontrollen, det er DU som tillater at du blir trøtt og vil sove. Spesielt om du leser en bok du er glad i, og bare lar deg synke hen i tretthetens armer,

Du kan fremdeles kontrollere tankene dine, men gjør de skjønne....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...