Gå til innhold

Lykkepillen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest mye om SRRI på nettet. For noen år siden ble jeg selv satt på

seroxat pga angst og uro. Det tok ikke mange dagene før jeg merkbart ble

bedre. Angsten og sosialfobien forsvant. Bivirkningene var at jeg ikke lenger kunne ha sex, og at tårene også ble borte. Dette er jo kjente bivirkninger som kan være vanskelige å leve med lenge. Min far var også plaget med angst og uro, og derfor dette innlegget. Hadde vi hatt SRRI da han hadde problemer så ville han kanskje ikke ha benyttet så mye alkohol at han til slutt ble alkoholiker og mistet jobben.

Poenget mitt er, at tross en del "vanskelige" bivirkninger, så vil de såkalte lykkepillene hjelpe oss i en periode. Selv gikk jeg på seroxat i 1 år, og det var tøft og slutte, men etter å ha lest og fått kjennskap til hva angst er så ble livet enklere.

Har lest mye negativt om SRRI, blant annet på motkur.no. Men vi vet jo at omtrent alle medisiner har bivirkninger...det handler vel å veie for og imot..For min del var valget lett..Jeg kunne leve en stund uten sex og tårer...samtidig som jeg utviklet min kunnskap om angst og sosial fobi. Og helt til slutt vil jeg også si at etter at jeg slutta med røyken...er psyken bare blitt enda bedre.

Skrevet

Kjempe fint at du skriver dette. Og at du har blitt mye bedre. Jeg er i start fasen av behandling av angst. Har fått ciralex, men sliter å ta ta tabl. Det er pga, er redd for bivirkninger, og at min mor er pille misbruker. Men jeg vil så gjerne bli bedre av angsten, så det er vel ingen utvei.. Har du noen tips på hvordan jeg kan komme i gang?

Gjest Høstløv
Skrevet

Kjempe fint at du skriver dette. Og at du har blitt mye bedre. Jeg er i start fasen av behandling av angst. Har fått ciralex, men sliter å ta ta tabl. Det er pga, er redd for bivirkninger, og at min mor er pille misbruker. Men jeg vil så gjerne bli bedre av angsten, så det er vel ingen utvei.. Har du noen tips på hvordan jeg kan komme i gang?

Bestem deg for at nå er tiden inne, og sett igang.

De bivirkningene som er gir seg i løpet av noen dager.

Dessto lengre du venter med å komme i gang, jo lengre tid er det til du er ferdig med bivirkningene..:-)

Vet godt hvordan du har det nå, har også slitt med angst i forhold til medisiner. Da jeg tok min første Cipralex, følte jeg meg litt småfull i et par timer, men har ikke hatt den følelsen etterpå.

Både puls og pust har heller roet seg, enn økt:-)

Sett igang nå, det er ennå formiddag:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...