Gå til innhold

psykisk syk eller ikke?

Anbefalte innlegg

Gjest desperate kona

Jeg tror at jeg er gift med en psykisk syk mann.Da vi møttes han var frisk, eller virket sånn. Men fra 1 året vi ble gift, hver høst og vår han har krise perioder når han er sinn og agressiv mot mrg og sine egne barn(vi har ikke felles barn). Jeg har tenkt meg til å gå fra han flere ganger, men etter hvert han ble snill og grei igjen og jeg har obestemt meg. Vi hadde det meget bra i sommeren, men av og til han hadde "sjalusi krise". Han kontrollerer mine telefonsamtaler, sjekker min e-mail ogsv. Også i siste han hadde søvneproblemer. Han vekker meg midt på natta og viser ting på takket eller på veggen som er ikke der. Han husker ikke det neste dag. Det er ganske skremmende og jeg har fått søvneproblemer selv.Plus han er avhengig av eksen hans. Når vi diskutere noe han minner henne bestandig og jeg føler meg at det er ikke meg han snakker med, men henne. Selv om vi bor bor sammen nesten 3 år jeg får ikke lov til å bytte noe i huset som hun har kjøpt. Han sier at de hadde veldig vanskelig skilsmisse, men da jeg skjenner ikke- hvorfor han vil beholde ting som minner om person han hater? Vi har vært hos familie rådgiver, men da nektet han å diskutere noe med henne.Etter en av våre krangling han har gått amok og knuste spise bordet. Og har satt seg og ble helt rolig om 5 min. Den situasjonen plager meg så mye at jeg kan noen ting. Jeg har det vanskelig til å konsertrere på jobben og tenker på det som skjeer hele tida. Jeg begynner nesten å kjenne meg syk selv. Jeg har vært hos min legen og har spurt om hjelp. Hun synes at mannen min må til psykolog, men det er ingen som kan tvinge han til det. Han nekter det og vi forsetter å leve i alt dette. Jeg er glad i min mann og vil tilbake den snille og hyggelige fyr, hvis det er mulig. Har dere noen råd eller tips hva kan vi gjøre? eller hvem kan hjelpe oss?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289061-psykisk-syk-eller-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sjokoladeplaten

Her kan du faktisk sette hardt mot hardt: hvis du ikke går til lege/psykolog el.l går jeg ifra deg. Men da må du selvsagt gjøre det hvis han ikke søker hjelp.

Jeg har selv en psykisk ustabil mann og vet hva du strever med.

Dette fortjener du ikke. Hvis han vil ha deg, må han gjøre noe for det. Nemlig å oppsøke hjelp. Krev både at han oppsøker legehjelp, samt at dere går til familieterapi.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...