Gå til innhold

Fødselsdepresjon eller.....???

Gjest Mor til to søte unger

Anbefalte innlegg

Gjest Mor til to søte unger

Hei, jeg har et barn på 10 mnd. Er mulig at jeg kan ha fått fødselsdepresjon så sent? Har også et barn på 12 år, den gangen vet jeg at jeg hadde en liten depresjon, da barnet var rundt ca 3 mnd. Jeg kan plutselig begynne å gråte uten å vite hvorfor, blir utrolig sliten og føler at jeg trenger litt tid for meg selv. Er veldig trist, og har trukket meg unna mannen min som det aldri har gått an å kommunisere med. Er hjemmeværende, og føler i mellom at det kveler meg, selv om barna gjør meg glad. Er sliten så sliten av tanker og tristhet. Jeg lurer jo veldig på hva som skjer med meg. Har også tenkt at det kan være sen reaksjon på tøffe opplevelser. Som å finne en som har tatt sitt eget liv, prøvde livredning uten resultat. Som å komme til en bilulykke der en lå død i bilen.. Jeg er en rolig person, og får ikke panikk i slike situasjoner. Mener selv at jeg takler slike situasjoner godt, også i ettertid.. men man vet jo aldri. Hadde satt pris på om noen kunne gi meg noen svar. Takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289086-f%C3%B8dselsdepresjon-eller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje har du en depresjon, men kanskje er den ikke så ille enda at du ikke kan jobbe deg ut av den? Får du noen anledning til å komme deg ut litt, uten barnet? Har du noe som helst tid for deg selv? Hvis depresjonen ikke er for tung er trening veldig bra, da snakker jeg om å kanskje gå en tur ut noen ganger i uka (uten barnet). Kanksje kunne du melde deg på kurs el.? Husk at hvis du er flink til å ta vare på deg selv så vil også dette komme barnet og familien din til gode. Du vil få mye mere overskudd og energi.

Ja, vet det høres fryktelig tungt ut å starte med noe sånt, men det gjør faktisk underverker ganske raskt. Et annet alternativ er å snakke med lege din om hvordan du har det, så får du kanskje noen gode råd der. Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...