Gå til innhold

Antidepressiva

Gjest SeMenIkkeRøre

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest SeMenIkkeRøre

Jo, nedstemtheten skal vel vare over tid for at det skal være en depresjon. Og, det er jo vanlig å ha noen tunge stunder iblandt. Det er sikkert lurt å ta det opp med legen, hvis du mener at du er mer nedstemt enn "normalt"

Det er noe med tankene... de bare fyker inn i en depressiv spiral noen timer... nesten hver dag, egentlig... så kommer det en slags smerte med disse tankene.

Men nå igjen, nå er det gått over. Ikke at jeg er glad, ikke det. Men det er ikke noe spesiell smerte der lengre...

Jeg får bare høre med legen, ja.

:-)

Gjest Høstløv

Det er noe med tankene... de bare fyker inn i en depressiv spiral noen timer... nesten hver dag, egentlig... så kommer det en slags smerte med disse tankene.

Men nå igjen, nå er det gått over. Ikke at jeg er glad, ikke det. Men det er ikke noe spesiell smerte der lengre...

Jeg får bare høre med legen, ja.

:-)

Kanskje mer lettelse enn glede du føler, når du ikke er i spiralen?

Gjest SeMenIkkeRøre

Kanskje mer lettelse enn glede du føler, når du ikke er i spiralen?

Ja, blir en slags lettelse av å komme ut av "spiralen". Det er et litt flåsete ord da, synes jeg egentlig. :-) Men det er noe der. Kan bli utløst av skuffelser. Så river en tanke en annen med seg. Også har jeg forskjellige måter å takle det på. Den beste måten jeg vet om er faktisk å tvinge meg til å sove/hvile. Altså tvinge meg til å ligge helt stille. Det beste hadde sikkert vært mosjon, men. Syns det er vanskelig å igangsette trim i slike stunder.

Men med den lettelsen kommer også angst for å komme tilbake. For jeg vet at jeg gjør det før eller senere.

Hm. Jeg ble usikker. Kanskje dette egentlig er en viktig del av min psyke og problematikk allikevel...

Jeg skal høre med legen. :-)

Sier ikke at det er noe alvorlig eller noe, for jeg skader meg jo ikke eller noe. Men er ubehagelig da.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...