turboslapp Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Jeg har nå to år etter jeg fikk diagnosen Narkolepsi, brukt Ritalin daglig for å holde meg våken, konsentrere meg bedre, og være effektiv. Det er imidlertid ikke uten problemer. Når ritalinet går ut, får jeg ofte hodepine, dårlig humør, irriterbar etc.. Jeg er så heldig å ikke være hardt angrepet av sykdommen, da jeg har en mild variant. Jeg fungerer ok uten medisiner, men da er jeg avhengig av å drive med meget stimulerende, og aktive aktiviteter. Jeg lurer på om det er flere der ute med samme problem, og som vil dele erfaringer med ulike preparater. Jeg går på en relativt lav dose ritalin, ca 30mg dagen, fortrinnsvis når jeg skal gjøre skolearbeid eller arbeide. Alternativene er som jeg har skjønt Concerta eller Modiodal, som har lengre effekt, men noe svakere. Egentlig er det perfekt for meg, siden jeg ikke har veldig kraftige symptomer. Er det noen som har erfaring med disse? Venter spent på svar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289150-behandling-av-narkolepsi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.