Gå til innhold

Er dette riktig?

Anbefalte innlegg

Er ikke så sikker på om vi er så uenige :-)

Poenget mitt var egentlig bare at formidling av testresultater kan gjøres på ulike måter, og at det ikke alltid blir så klargjørende når man bruker standardavvik for å forklare heller.

Er forøvrig helt enig i at diagnoser kan forblinde folk, og at mennesker er mye mer komplekse enn diagnoser gir uttrykk for.

Jeg lurer på i hvilken grad den økende diagnostiseringen av barn vil medføre økt livskvalitet for disse barna.

Jeg tenker på det samme og har sagt til mine barn at en diagnosen ikke er viktig. Den er der bare for å få rett hjelp til det som er vanskelig. At adhd er så mye forskjellig. Ambivalensen er stor skal jeg si deg:-)

Jeg er også redd for at diagnoser er noe man da lener seg på og forklarer alt ved som man ikke får til.

Jeg er for tiden til utredning hos dps. Foreløpig har de konkludert med høy grad av depresjon hos meg. En depresjon som har vart i mange år og som ikke er periodisk. Dette kan forklare mye av min ukonsentrasjon. Så de er slett ikke sikker på om det er noen add her. Jeg klarte meg for bra på skolen mener de,, samtidig så er jo heller ikke skoleprestasjoner noe entydig så jeg skal gå igjennom samme testopplegg som mine barn fremover nå. Men de vil behandle depresjonen først og siden vurdere om jeg også trenger noe ritalin. De er veldig grundige her hvor jeg er. Helt annen opplevelse enn den jente31 fikk, hvor de satt diagnose etter noen få timer. Jeg opplever at psykiatrien fungerer svært variabelt landet over.

Dette skaper jo igjen en masse tanker om diagnoser:-) Gjør meg litt usikker. Men betryggende at jeg blir gjennomgått grundig da.

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• multippel

12

• frosken

8

• double

3

• kaffepiken

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest D*lilith

Høres vansklig ut D*lillith!

Håper dere finner en løsning som er til det beste for alle. Kanskje må han bearbeides litt:-)

Vanskelig å komme med råd når jeg ikke vet hvem han er.

Hvordan er skolesituasjonen hans?

Jeg tenker litt på et mobilt team kunne vært løsningen. Datteren min ble fulgt opp av mobilt team en stund og der er det bare folk med utdannelse som jobber. Kanskje vil det være viktig at det er folk som kan litt som jobber med sønnen din og som kan bygge opp tillit hos han. Nei jeg vet ikke. Jeg bare famler litt her:-)

Det er ikke lett for foreldre når barna sliter. man kan føle seg skikkelig maktesløse til slutt.

Ønsker deg lykke til!!!

Tusen takk og takker for råd ; )

På skolen kjeder han seg mye og sliter med det teoretiske,han har mye praktisk læring nå....og er fritatt fra karakterer.

Han har egen assistent.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...