Gå til innhold

provosert og såret over anoreksioffer!

Anbefalte innlegg

Gjest fyfaen!!
Skrevet

http://www.dagsavisen.no/innenriks/article318141.ece

"Juni er midtveis, og det har gått to og et halvt år siden sist Catherine var innlagt på lukket psykiatrisk avdeling.

– Det er en interessant studietid, men helt jævlig, sier hun skarpt.

– Naboen din er enten pyroman eller narkoman eller manisk depressiv eller morder eller... Alt er innelåst for at folk ikke skal ta livet av seg. Det finnes ikke en eneste stikkontakt. Telefonkiosken henger høyt oppe på veggen, så du ikke skal kunne kvele deg i ledningen. Skal du dusje, blir slangen låst ut for deg. Jeg som er klar i hodet, får med meg det som skjer rundt meg."

Naboen din er enten pyroman eller narkoman eller manisk depressiv eller MORDER??

Hvordan i svarte helvete har folk lov til å komme med slike krenkende uttalelser i media?????

Er vel like jævlig for en "manisk depressiv" å være innlagt med et anoreksioffer som ser ut som holocaust-lik. Men vi klager ikke. Er ikke såå mange mordere og pyromane som pleier være lagt inn.

jeg har mistet ALL respekt for personer med anoreksi nå. Sammenligne noen med depresjoner eller bipolar lidelse med mordere og pyromane faktisk. JA STAKKARS ja som blir lagt inn med oss. STAKKARS!!

blæh!!!!!!!!!!!!

Gjest Madagaskar
Skrevet

Jeg synes ikke du skal ta så på vei for at hun uttalte det. Hun er jo selv helt klart psyk.

Jeg får si til deg som jeg pleier å si til barna mine når de føler seg forulempet uten grunn: "Det er ikke noe å bry seg om!" :-)

Skrevet

Lurer på hvilken avdeling hun var på....Kjenner ikke meg igjen fra avdelingen jeg fyker inn og ut av, og det er en akuttpsykiatrisk avdeling. Men jeg husker jeg ble skremt av en anorexiapasient på et psykiatrisk senter. Hun utagerte og reagerte voldomt hver gang det var matservering.

Skrevet

Jeg greier dessverre ikke å la meg provosere av sånne utsagn. Kanskje er jeg for dum. Synes heller det er latterlig jeg da, sidestille manisk-depressive med mordere, pyromane liksom..... Kanskje derfor jeg ikke tørr si til så mange at jeg har den diagnosen (eller bipolar da, høres egentlig mye vakrere ut), de kan jo bli redd meg, tro jeg er farlig :-). Også jeg da som ikke tar livet av ei flue en gang..

Gjest fyfaen!!
Skrevet

Jeg greier dessverre ikke å la meg provosere av sånne utsagn. Kanskje er jeg for dum. Synes heller det er latterlig jeg da, sidestille manisk-depressive med mordere, pyromane liksom..... Kanskje derfor jeg ikke tørr si til så mange at jeg har den diagnosen (eller bipolar da, høres egentlig mye vakrere ut), de kan jo bli redd meg, tro jeg er farlig :-). Også jeg da som ikke tar livet av ei flue en gang..

jeg er dessverre altfor nærtagen:(

og syns det er sprøtt å sette en sykdom man ikke kan noe for og som ikke skader andre, sammen med pyromane og mordere. Det er så søkt.

Aldri vært slike der jeg har vært innlagt. Men det har vært andre deprimert, bipolare, personer med spiseforstyrrelser, personlighetsforstyrrelser, overgrepsofre, schizofrene.

Men hun vil vel bare at det skal være ekstra synd på henne og overdramatiserer situasjonen sin og tenker ikke på andres følelser.

Minner meg veldig om en annen jente jeg kjenner med sykdommen, som det er så synd på som er innlagt med masse gale mennesker. Hun forakter shizofrene f.eks..

sykt.Kommer hele tiden i konflikt med personale eller pasienter og behandlingstilbudet er aldri bra nok.

Skrevet

jeg er dessverre altfor nærtagen:(

og syns det er sprøtt å sette en sykdom man ikke kan noe for og som ikke skader andre, sammen med pyromane og mordere. Det er så søkt.

Aldri vært slike der jeg har vært innlagt. Men det har vært andre deprimert, bipolare, personer med spiseforstyrrelser, personlighetsforstyrrelser, overgrepsofre, schizofrene.

Men hun vil vel bare at det skal være ekstra synd på henne og overdramatiserer situasjonen sin og tenker ikke på andres følelser.

Minner meg veldig om en annen jente jeg kjenner med sykdommen, som det er så synd på som er innlagt med masse gale mennesker. Hun forakter shizofrene f.eks..

sykt.Kommer hele tiden i konflikt med personale eller pasienter og behandlingstilbudet er aldri bra nok.

Ja, noen må jo klage på et eller annet uansett. Har vært innlagt en del ganger jeg også, men har aldri reagert sånn på andre pasienter, har hatt mere enn nok med meg selv. Men hun som skriver her innser vel ikke selv at hun er så syk som hun er, tror jeg.

Kanskje vi bipolare burde ut i den store verden å vise ansikt når vi er litt friskere, fortelle litt mere positive ting om sykdommen. Det er jo oftest det negative som kommer fram hele tiden, men vi er jo ganske så normale storparten av tiden da :-).

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja, noen må jo klage på et eller annet uansett. Har vært innlagt en del ganger jeg også, men har aldri reagert sånn på andre pasienter, har hatt mere enn nok med meg selv. Men hun som skriver her innser vel ikke selv at hun er så syk som hun er, tror jeg.

Kanskje vi bipolare burde ut i den store verden å vise ansikt når vi er litt friskere, fortelle litt mere positive ting om sykdommen. Det er jo oftest det negative som kommer fram hele tiden, men vi er jo ganske så normale storparten av tiden da :-).

Det var en virkelig god idè! De fleste av oss vet altfor lite!

Skrevet

Det var en virkelig god idè! De fleste av oss vet altfor lite!

Tror jeg også ja! Hvordan tror du egentlig at jeg ser ut og hvordan er jeg egentlig? En diagnose forteller veldig lite om hvordan en person er. Jeg kan fortelle deg at jeg har lavt stoffskifte, ble du redd nå? Jeg er bipolar...hva tenker du da? Du kan sammenligne fysiske og psykiske diagnoser og se hva du egenlig tenker? Blir du så stemplet hvis du f.eks. har en hjertesykdom som om du har en psykisk diagnose? Det heter så fint at vi "godtar" de psykisk syke idag, men hvor langt er vi kommet egentlig?

PS. Jeg hadde heller ikke en psykisk diagnose for 5 år siden, da var jeg i arbeid og ganske velfungerende. Men nå ser jeg mye bedre enn jeg gjorde før.....har fått føle endel ting på kroppen.

Gjest fyfaen!!
Skrevet

enig med deg. innser at "manisk depressiv" har blitt et skjellsord, og at jenta derfor syns det er helt OK å sette det sammen med morder og pyroman. Hadde ikke sett like fint ut m hun skrev "naboen din var enten pyroman, narkoman, bipolar eller morder"

det ville blitt helt søkt.

Men siden det er samme lidelse er det fortsatt like søkt slik hun sa det.

I USA tror jeg bipolar allerde har rukket å bli skjellsord. så på tv eller youtube eller noe " i think my dog's bipolar" når hunden var gæern.

Skrevet

enig med deg. innser at "manisk depressiv" har blitt et skjellsord, og at jenta derfor syns det er helt OK å sette det sammen med morder og pyroman. Hadde ikke sett like fint ut m hun skrev "naboen din var enten pyroman, narkoman, bipolar eller morder"

det ville blitt helt søkt.

Men siden det er samme lidelse er det fortsatt like søkt slik hun sa det.

I USA tror jeg bipolar allerde har rukket å bli skjellsord. så på tv eller youtube eller noe " i think my dog's bipolar" når hunden var gæern.

Ja, kanskje dyr kan være bipolare også. Lurer på om katten min har en depresjon, den sover hele tiden og ser litt trist ut. Kanskje jeg skulle gi den lamictalen som jeg sluttet med. Men det blir vel et problem med doseringen :-).

Ellers lurer jeg litt hvorfor de har funnet på dette bipolarnavnet (ja, skjønner jo dette med to poler). Er det på sør-eller nordpolen man er deprimert tro?

Skrevet

Ja, kanskje dyr kan være bipolare også. Lurer på om katten min har en depresjon, den sover hele tiden og ser litt trist ut. Kanskje jeg skulle gi den lamictalen som jeg sluttet med. Men det blir vel et problem med doseringen :-).

Ellers lurer jeg litt hvorfor de har funnet på dette bipolarnavnet (ja, skjønner jo dette med to poler). Er det på sør-eller nordpolen man er deprimert tro?

Sikkert sør, siden det blir kaldt down under ;o)

Skrevet

Sikkert sør, siden det blir kaldt down under ;o)

Da reiser jeg til nordpolen :-). Ha en riktig go natt!!

Skrevet

Da reiser jeg til nordpolen :-). Ha en riktig go natt!!

Sov godt :o)

Gjest pærebrus875
Skrevet

jeg har mistet ALL respekt for personer med anoreksi nå.

Er du så jævli mye bedre når du skriver dette da? Mist respekt for HENNE og ikke for ALLE. Det er ikke noe forskjell på det du skriver der og det hun skriver om at "manisk deprresive" er gale mennesker som mordere. Ærlig talt.

Gjest fyfaen!!
Skrevet

jeg har mistet ALL respekt for personer med anoreksi nå.

Er du så jævli mye bedre når du skriver dette da? Mist respekt for HENNE og ikke for ALLE. Det er ikke noe forskjell på det du skriver der og det hun skriver om at "manisk deprresive" er gale mennesker som mordere. Ærlig talt.

ja jeg er jævlig mye bedre:)

tenk på at det innlegget ble skrevet i affekt, da jeg var ekstremt såret og skuffet over noe som sto i DAGBLADET. eller var det VG. er uansett en stor forskjell. Jeg har ikke mistet respekten for ALLE med anoreksi, jeg har faktisk hatt spiseforstyrrelser selv... Detet faktisk ble skrevet i affekt. Men den dama der ja, hun har jeg ikke mye til overs for nei.

For hun gikk langt over streken, og lider av uvitenhet. Og lider en av det bør en passe seg litt for en løper til dagbladet og legger ut om hvor synd det er på deg.

Og det er ganske stor forskjell på å si en har mistet respekten for noen, som å putte dem i bås med mordere.

et hav av forskjell.

Gjest fyfaen!!
Skrevet

tror det har noe med et batteri å gjøre.

batterier lider også av bipolar lidelse. som du ser består de mye av litium. uten litiumen slutter de fungere.

de har et plusstegn og et minustegn.

Jeg tror navnet kommer fra plusstegnet og minustegnet på batteriet.

Det høres iallfall bedre ut enn manisk depressiv.

Jeg vil heller settes i bås med et batteri, enn en morder :-)

Skrevet

tror det har noe med et batteri å gjøre.

batterier lider også av bipolar lidelse. som du ser består de mye av litium. uten litiumen slutter de fungere.

de har et plusstegn og et minustegn.

Jeg tror navnet kommer fra plusstegnet og minustegnet på batteriet.

Det høres iallfall bedre ut enn manisk depressiv.

Jeg vil heller settes i bås med et batteri, enn en morder :-)

Kanskje jeg burde begynne å spise batteri da? Eller er det noe annet sted jeg finner litium rundt omkring?

Gjest fyfaen!!
Skrevet

Kanskje jeg burde begynne å spise batteri da? Eller er det noe annet sted jeg finner litium rundt omkring?

vet ikke helt, men det er et grunnstoff, vi får google det.

Skrevet

Ja, så har vi noe å gjøre ikveld :-). Heia google!!

Gjest fyfaen!!
Skrevet

http://no.wikipedia.org/wiki/Litium

Litium er vanlig forekommende i naturen men på grunn av sin reaktivitet forekommer det ikke i fri form. I tråd med opprinnelsen til sitt navn, forekommer litium i nesten alle vulkanske bergarter og er også funnet i mange naturlige saltløsninger. Litium er det 31. mest vanlige elementet og forekommer spesielt i mineralene spodumen, lepidolitt, petalitt, og amblygonitt. Jordskorpa inneholder gjennomsnittlig 65 parts per million (ppm) litium.

Siden slutten av den andre verdenskrig, har produksjonen av litiummetall økt kraftig. Metallet blir separert fra andre elementer i vulkanske mineraler som de som er nevnt over, og blir også ekstraktert fra vannet i geysirer.

Metallet blir fremstilt elektrolytisk fra en blanding av smeltet litium og kaliumklorid. I 1998 kostet det omtrent US$ 43 per pound ($95 per kg).[1]

Chile er nå den ledende litiummetallprodusent i verden og deretter Argentina. Begge land utvinner metallet fra saltvannssjøer. I USA blir litium utvunnet tilsvarende fra saltsjøer i Nevada.[2]

hmmmz overalt, det mest eksotiske virket å reise til Island å bade i en geysir

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...