Gå til innhold

Online psykologer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg også egentlig, men norske psykologer tror jeg likevel gir bedre råd, ihvertfall hvis man har sosial angst, eller hva det nå enn jeg har. Amerikanske psykolger gir råd som er så utrolig vage, men kanskje gjør norske psykologer det også. F.eks: Tråkker du i hundebæsj, så ikke tenk: Hvorfor meg, heller: Joda, dette skjer med alle med jevne mellomrom. Så reglen: Gi meg sinnsro til å godta tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre tingene jeg kan forandre, og kunnskapen til å forstå forskjellen.

Men det er vel problemet med psykologien. Det er ikke akkurat en eksakt vitenskap.

JEG stusser på flg: jeg har bedt psykologforeningen oppgi en liste over psykiatere/psykologer som har insikt i emnet psykopati. Til det har jeg fått svar at de ikke kan oppgi en sånn liste pga loven om persondata. Noe jeg syns er underlig. Det må da være til god hjelp å få vite hvem man skal kontakte? Det er fristende å spekulere i om grunnen er redd for konkurranse?

hidi, the scorpion

Jeg også egentlig, men norske psykologer tror jeg likevel gir bedre råd, ihvertfall hvis man har sosial angst, eller hva det nå enn jeg har. Amerikanske psykolger gir råd som er så utrolig vage, men kanskje gjør norske psykologer det også. F.eks: Tråkker du i hundebæsj, så ikke tenk: Hvorfor meg, heller: Joda, dette skjer med alle med jevne mellomrom. Så reglen: Gi meg sinnsro til å godta tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre tingene jeg kan forandre, og kunnskapen til å forstå forskjellen.

Men det er vel problemet med psykologien. Det er ikke akkurat en eksakt vitenskap.

Nei, det er ikke en ekstakt viten! Men det tror de!

Gjest Ignatius81

Her er link til to danske psykolog-tjenester:

http://www.webpsykologen.dk/index.html

http://www.consilior.dk/

Jeg kan ikke si noe om kvaliteten på disse.

Den ene er under oppbygging. Den andre Consilior, vet du om det er fagpersoner som driver den siden?

Gikk opp et lite lys for meg. Jeg er nesten mer skeptisk å sende personlige opplysninger til anonyme mennesker over internett, enn jeg er å møte folk i virkeligheten.

Online psykologien var bare et infall fra min side. Når jeg tenker meg om, så tror jeg kanskje at jeg må komme meg til en ekte psykolog. Hvis jeg greier det da.

Ellers takk for linkene.

Annonse

Eg går til behandler som insisterer på at eg mailer henne mellom møtene våre. Kanskje du kan prøve å få til ei ordning som dette om/når du kjem deg til psykolog? Å skrive om noko -når du kjenner det-. Evt skrive om vanskelege ting og maile, som gjer det lettere å ta opp når de treffest i virkeligheiten?

(sjølv er eg alltid skeptisk til å maile, men ho meiner det hjelper henne til å forstå kva som skjer i hovudet mitt. jaja).

Å maile nokon heilt anynomt som kun nettjeneste ville eg vera forsiktig med...

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...