Gå til innhold

Resept-rot...noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leverte inn en resept for 3 ulike typer medisiner i dag.

Når jeg nå ser gjennom hva jeg fikk med fra apoteket er bare 2 av medikamentene lagt med i posen. Dessuten står det et annet legenavn på etiketten enn den legen som skrev ut medisinene. Dette er underlige saker.

Navnet på etiketten er en annen lege jeg også har brukt. Men altså ikke denne gangen. Hvordan kan et slikt bytte gå for seg?

Har apotekene en liste over alle de legene man har brukt opp igjennom tidene liggende i datasystemet?

Dette skjønner jeg virkelig ikke.

Skrevet

De har sikkert hatt liggende inne en resept fra før som ikkje var oppbrukt, så har de valgt å bruke den gamle fremfor den nye.

Slik eg har forstått det så går reseptene "ut på dato" etter ei stund.

Skrevet

De har sikkert hatt liggende inne en resept fra før som ikkje var oppbrukt, så har de valgt å bruke den gamle fremfor den nye.

Slik eg har forstått det så går reseptene "ut på dato" etter ei stund.

Ja, det kan forklare saken....Takk for det!

Jeg er allikevel fortsatt undrende til det at påskriften på etiketten altså stammer fra den nye resepten, men at det var påført et "gammelt" legenavn fra en tidligere resept.

Skrevet

Dette har sammenheng med at apoteket har tidligere ekspederinger liggende inne i sitt datasystem. De liker "klipp og lim" de også, i stedet for å skrive inn alt på nytt. Dette medfører at de av og til ikke legger merke til at det er en annen lege som har forskrevet medisinen.

Såfremt du har fått korrekt medisin, så spiller det ingen rolle at de har slurvet litt.

Skrevet

Dette har sammenheng med at apoteket har tidligere ekspederinger liggende inne i sitt datasystem. De liker "klipp og lim" de også, i stedet for å skrive inn alt på nytt. Dette medfører at de av og til ikke legger merke til at det er en annen lege som har forskrevet medisinen.

Såfremt du har fått korrekt medisin, så spiller det ingen rolle at de har slurvet litt.

Takk! Nå begynner jeg å forstå sammenhengen her.

Rent bortsett fra at jeg ikke fikk alle 3 typer medikamenter, er denne formen for slurvefeil til å leve med :o)

Skrevet

Takk! Nå begynner jeg å forstå sammenhengen her.

Rent bortsett fra at jeg ikke fikk alle 3 typer medikamenter, er denne formen for slurvefeil til å leve med :o)

Apoteket mente vel å hjelpe deg til å mosjonere ekstra mye. De har nemlig begynt å tilby "forundringspakketjenesten". Denne innebærer at det ikke er lov å åpne pakken før man har kommet hjem, og forundringen går ut på at man aldri kan vite hvor mange ganger man må gå tilbake til apoteket før man har fått alt man skal ha.

En noe useriøs hilsen fra

Skrevet

Apoteket mente vel å hjelpe deg til å mosjonere ekstra mye. De har nemlig begynt å tilby "forundringspakketjenesten". Denne innebærer at det ikke er lov å åpne pakken før man har kommet hjem, og forundringen går ut på at man aldri kan vite hvor mange ganger man må gå tilbake til apoteket før man har fått alt man skal ha.

En noe useriøs hilsen fra

*LOL* .... de selger da også skrittellere på det apoteket!!!

Snakker om å tvinge psykiatriske pasienter til å mosjonere!

Gjest Høstløvet
Skrevet

Tror nok de har lagret hvem som har kjøpt hva.. Er nok en fordel,, om du trenger en kvittering fra f.eks. forrige mnd..

Gjest Høstløvet
Skrevet

Tror nok de har lagret hvem som har kjøpt hva.. Er nok en fordel,, om du trenger en kvittering fra f.eks. forrige mnd..

Men, selvfølgelig skal du ha rette antallet av rette medisin uansett..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...