Gå til innhold

Vil ut av 11 års tvangsbehandling. Link.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Litt på siden; men min hovedtanke etter å ha lest om denne unge mannen er at han heldigvis har blitt beskyttet mot å ha skadet et annet menneske alvorlig, slik at han må sone fengselsstraff og leve med vissheten om hva han hadde gjort.

Hvor lenge det er rimelig at man forsøker å beskytte ham mot hans egen vilje, er en annen sak. Men han har i allefall fått en mulighet til å modnes noe før han evt. slippes ut mer eller mindre på egenhånd i samfunnet.

Legger også merke til at hans advokat ser ut til å være blant de som liker å bruke pressen til å prosedere sine saker.

Litt på siden; men min hovedtanke etter å ha lest om denne unge mannen er at han heldigvis har blitt beskyttet mot å ha skadet et annet menneske alvorlig, slik at han må sone fengselsstraff og leve med vissheten om hva han hadde gjort.

Hvor lenge det er rimelig at man forsøker å beskytte ham mot hans egen vilje, er en annen sak. Men han har i allefall fått en mulighet til å modnes noe før han evt. slippes ut mer eller mindre på egenhånd i samfunnet.

Legger også merke til at hans advokat ser ut til å være blant de som liker å bruke pressen til å prosedere sine saker.

Enten advokaten er PR-kåt eller ikke, er det en meget relevant sak å skrive om i et legetidsskrift.

For øvrig er det ingen ting som virker særlig opplagt hverken i den ene eller andre rettningen.

mvh

Rett etter at jeg skrev den forrige kommentaren, leste jeg flg i vg: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=177087

Mannen som har vært tvangsbehandlet i 11 år, har i det minste ikke endt opp som han som har drept sin mor.

Den samme tanken slo meg.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...