Gå til innhold

Panikkangst

Gjest Fotballtrener

Anbefalte innlegg

Gjest Fotballtrener

Hei Nils Håvard. Jeg er en mann på 31 år som er lykkelig gift med 3 barn og har egentlig alt som en kan tenke seg og tilegg noe som en ikke kan tenke seg. Jeg har fått panikkangst og har innhentet en god del informasjon om dette. Det jeg rett og slett lurer på er om jeg vil gjøre dette bedre/verre ved å trene før/under/etter et anfall. Lurer også på din personlige mening vedrørende tabletter eller psykolog som behandlingsform. Gleder meg til svaret.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289439-panikkangst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei "Fotballtrener".

Nå ser eg du søker svar fra Nils Håvard Dahl, for å fange hans oppmerksomhet er det sikkert lurt å skrive navnet hans eller initialene i overskriften.

Men eg kan ihvertfall dele mine erfaringer med panikkangst.

Eg fikk for første gang i mitt lange liv panikkangst 1 januar i år, og noe så inn i granskauen også, våknet klokka 0330 og visste ikkje mi arme råd (hadde vært på fest i flere dager i strekk) men fikk time hos fastlegen samme dag.

Først (på legekontoret) fikk eg en halv Valium mens vi prata, deretter en halv til (siden den første gav liten effekt), deretter fikk eg beskjed om å gå meg en times tur for så å komme igjen, det gjorde eg og fikk deretter en Valium til.

Først da fant eg "roen"...

Så kutta eg all alkohol, gikk lange turer hver dag, la meg og sto opp til samme tid hver dag, spiste masse fisk og bananer (som skulle være bra) og spiste opp en pakke Valium i løpet av noen uker.

Etter det gikk eg i noen måneder på Lyrica, 1 stk. 25mg morgenen, 1 stk. 25mg ettermiddag og 1 stk. 75mg 1 til 2 timer før leggetid.

(Dessuten hadde eg 2 Valium i lomma, som kriseløsning, egentlig ikkje til bruk men som en psykologisk trygghet).

Det fungerte veldig bra for meg, så i sommer forsvant panikkangsten (for godt?) og eg har aldri vært så frisk som eg er no hverken psykisk eller fysisk.

Eg er fortsatt nøye på å få nok søvn, nok mosjon, har også slutta å røyke og har ikkje begynt å drikke alkohol igjen.

Så eg tror det å trene for deg er noe av den beste medisin du kan få, dessuten finnes det forskjellige teknikker som kan taes i bruk...

Tenk positivt!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289439-panikkangst/#findComment-2323328
Del på andre sider

Å planlegge å trene før et anfall, kan kanskje bli litt vanskelig.

Å trene under et anfall, kan vel være en grei avledningsmanøver.

Angst gjør kroppen full av stresshormoner. Så å trene dem av seg etterpå høres utmerket ut. Kan det ikke også være en OK måte å ta tilbake styrke og kontroll på?

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289439-panikkangst/#findComment-2323336
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...