Gå til innhold

Røyking og angst

Anbefalte innlegg

Gjest Blomsterbarnet

Er noe jeg funderer over for tiden..Jeg sliter med generell angst, og har i det siste begynt å lure på hvor mye røykingen min bidrar til dette. Har snakket med en del folk som sier at de ble roligere og mindre stressa etter at de kutta ut røyken.

Men når jeg lufter tanken om å slutte å røyke, i terapien, så er rådet at jeg ikke skal slutte nå når ting er så tungt, men vente til "etterpå"..

Noen som har noen erfaringer ang dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289472-r%C3%B8yking-og-angst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest elianna70

Jeg vet ikke om det er rett tid for deg å slutte, men jeg tror det er det. At en får mindre angst røykfri er vedtatt, og NHD har også sagt dette flere ganger.

Det er sjelden rett tid, er det ikke det da? Det var ikke r ett tid for meg heller når jeg skulle trappe ned på sobrilen som jeg fikk angst av fordi jeg var blitt for avhengig. Det var tøft når det stod på men det var verdt det for jeg fikk det mye bedre med angsten etterpå.

Jeg ville gått for det. Og heller alliert meg ekstra med de som hjalp meg sånn ellers.

Gjest adversary of zealots

De to første dagene var ille, når jeg sluttet å røyke. mye angst, men så jevnet det seg ut, når man ble vant til å leve uten røyk. Jeg brukte plaster, så avvenningen ble skånsom. Domme meg dog, begynte etter nesten et halvt år uten.

Gjest Blomsterbarnet

Jeg ville snakket mest med behandlerne mine, men noen av oss må vente litt for lenge skal vi vente på de bedre tidene. Hvis du er veldig ustabil eller går igjennom noe helt spesielt i terapi akkurat nå er det kanskje greit å vente litt.

Tja, går vel gjennom noe helt spesielt for tida, så kanskje greit å vente litt..vet ikke helt..har hørt at den champix kan hjelpe mye mot røyksug og sånn..

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...