Gjest cand.p Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Jeg er så utrolig fortvilet! Jeg bruker Remeron som psykiateren min mener gjør meg mindre kaotisk. Jeg synes jeg blir tjukk og sløv. Fordelen slik jeg ser det er at jeg sover mye, men jeg orker ikke lengere å se på kroppen min og føler meg nesten fanget. Har desperat lyst til å spise hele tiden særlig om kvelden. Det er ett slags sug selv om jeg kan kjenne at magen er full. Terapauten min synes ikke at SSRI er ett godt alternativ uten at jeg har prøvd det. Jeg har en PTSD diagnose og har i tilegg angst og depresjon. For meg er det angst og fortvilelse som oppleves som det store problemet. Jeg har ikke hatt mangel på energi før jeg startet på Remeron 30mg. Hun er veldig tydelig på at jeg bør bruke SNRI. Vektøkningen synes hun heller ikke er ett problem, men så er det jo heller ikke hennes kropp! Jeg vet at det finnes slanke tabletter på markedet. Kjenner du til at det kan være en mulig kombiasjon med Remeron? Jeg føler meg så desperat at jeg tenker det ikke er lurt at jeg avbryter kontakten med terapauten eller slutter på medisin på egenhånd.Vet du om noen gode alternativer? hilsen meg som roter fælt med livet mitt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289496-depresjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anna karenina Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Det er ikke terapeuten din som skal bestemme om remeron er det beste AD for deg. Blir så irritert når jeg leser slike historier som dette. Man skal da ikke undervurdere den effekten det har på depresjon å være tykk og trett. Altfor mange leger og terapeuter godtar vektøkning for lett. Som du selv sier er det din kropp. Det er også ditt ansvar å ta vare på deg selv, din kropp, din fysiske og din psykiske helse. Terapeuter er hjelpere, de skal ikke bestemme. Jeg ville absolutt prøvd et SSRI eller et SNRI når du har slike bivirkninger på remeron. Det er ikke opp til terapeuten å si at det ikke bør prøves ut, spesielt med tanke på at SSRI er det som er førstevalget slik på generell basis når en er deprimert. Prøv cipralex eller noe liknende du. Husk at du selv har råderett over ditt liv selv om du får hjelp og er deprimert! Ikke la deg umyndiggjøre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289496-depresjon/#findComment-2323779 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cand.p Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Det er ikke terapeuten din som skal bestemme om remeron er det beste AD for deg. Blir så irritert når jeg leser slike historier som dette. Man skal da ikke undervurdere den effekten det har på depresjon å være tykk og trett. Altfor mange leger og terapeuter godtar vektøkning for lett. Som du selv sier er det din kropp. Det er også ditt ansvar å ta vare på deg selv, din kropp, din fysiske og din psykiske helse. Terapeuter er hjelpere, de skal ikke bestemme. Jeg ville absolutt prøvd et SSRI eller et SNRI når du har slike bivirkninger på remeron. Det er ikke opp til terapeuten å si at det ikke bør prøves ut, spesielt med tanke på at SSRI er det som er førstevalget slik på generell basis når en er deprimert. Prøv cipralex eller noe liknende du. Husk at du selv har råderett over ditt liv selv om du får hjelp og er deprimert! Ikke la deg umyndiggjøre! Det er ikke så enkelt. Når jeg har bedt om hjelp så blir det så feil å være imot alle forslag. Remeron er foresten ett SNRI preparat. Det virker på litt flere enn SSRI som imidlertid er førstevalget vanligvis. Nå er det jo slik at jeg gjerne vil at noen skal hjelpe meg, dvs at jeg ikke vil være den som hele tiden vet best. Da kunne jeg jo ha pratet med meg selv isteden, og jeg ønsker jo hjelp...Alternativet for terapauten min er at jeg skal bruke Abilify, som vanligvis blir brukt mot psykoser. Jeg er ikke psykotisk, men en smule kaotisk... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289496-depresjon/#findComment-2324573 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.