Gå til innhold

Hjelp

Anbefalte innlegg

Heisann! Sist lege besøk tok den siste livsgnisten i fra meg. Det hele begynte for fullt for 5 år siden, jeg gikk på pergotime og i den forbindelse ble jeg forferdelig deprimert, jeg satt å skrek dagen lang.Men det gikk jo over etter en periode, men så plutselig som lyn fra klar himmel begynte jeg å få noen forfedelig til anfall, det var akkurat som sjela mi ble revet ut av kroppen, jeg ble livredd, pulsen raste osv. Jeg sprang til legen og fikk beskjed at det var angst og ikke noe å bry seg om, måtte tenke på alle de som hadde det mye verre enn meg.Jeg jobbet da på en butikk med hoved ansvar for kassen, anfallene forstatte og komme,jeg var konstant svimmel, jeg ble plutselig livredd for kassen, turte ikke gå dit for da kom et nytt anfall. Det ble til at jeg rømte fra den jobben og inn i neste jobb i et par mnd for så å rømme derifra igjen, sånn har det pågått i 5 år. Anfallene har blitt så hyppige og plagsomme at jeg klarer ikke gå på butikken å handle,klarer ikke møte folk,klarer ikke stå i store rom, ja rett å slett på de verste dagene tør jeg ikke gå ut døra hjemma, det er akkurat som noe suger sjela mi ut av kroppen. Jeg fikk prøve effexor i 2-3 mnd men syntes ikke det hjalp og fikk beskjed om å slutte. Med beskjed om å finne meg en annen jobb. Problemet er at jeg trives utrolig godt i den jobben jeg har, jeg er trailer sjåfør, men anfallene begynte å komme når jeg kjørte så det var ikke helt trygt. Det eneste jeg vil er å bli frisk og det er ikke så mange jobber jeg vet jeg mestrer med de anfallene.Og om jeg finner meg en annen jobb så blir jeg ikke bedre av det for det har vært prøvd. Kan du vær så snill å hjelpe meg? Jeg har prøvd alt tenkelig for å prøve å bli frisk: Soneterapi, healing, akkupressur, tankefelt terapi, medisin, vitaminer osv... Jeg kan tilføye at jeg av og til er litt deprimert men det er kanskje pga av situasjonen jeg er kommet opp i.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289565-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Av den beskrivelsen du gir her høres det ikke ut som du har blitt tatt særlig alvorlig. Kanskje klarer du ikke å kommunisere tydlig nok hvor alvorlig dette er for deg? Du er isåfall ikke alene om å "pynte på" fasaden. Har du fått en utredning på dps? Jeg tror jeg ville begynt der.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289565-hjelp/#findComment-2324255
Del på andre sider

Gjest megogmeg

Huff kjenner meg så godt igjen i det du skriver.

Panikkanfall er grusomme. Og når du så begynner og utvikle angst for selve angsten er du inne i en svært livsbegrensende situasjon.

Hvis legen din har den innstillingen at angst kun er angst og at andre har det værre, hadde jeg sporenstreks byttet fastlege.

Du vil bli bra skriver du og det kan du bli, men de fleste trenger hjelp og støtte til det. Dette er ingen enkel sak og finne veien ut av alene.

Jeg ville jo anbefalt at du i en kort periode kanskje fikk noe beroligende slik at du kunne få slappet av nok til og sortere tanker og følelser. På den annen side er du trailersjåfør, og da er jo dette ikke og anbefale. Da måtte du i tilfelle sykemelde deg i den perioden.

Mange med angst har god nytte av kognitiv terapi og eksponeringstrening. Men først må du komme deg til en lege som tar deg på alvor.

Lykke til og det finnes veier ut av dette.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289565-hjelp/#findComment-2324549
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...