Gå til innhold

Søvnproblemer


Gjest ErikViking

Anbefalte innlegg

Gjest ErikViking

Hei jeg jobber skift på Gardermoen,og har nå begynt og få seriøse problemer med søvn når jeg skal jobbe tidlig på morgenen.Vi jobber i fra 06:00 til 15:00 de dagene.

har prøvd alle gode kjerringråd for og få noe søvn men uten hell.I 99% av tilfellene så blir det ikke noe søvn i det hele tatt føre tidlig vaktene. Dette kjenner jeg sliter veldig på kroppen.

Har vert oss bedriftslegen men det ble bare latterlig.Han sa jeg fikk prøve en stund til føre det var aktuellt med sovepiller. :-(

Nå kjenner jeg at jeg snart ikke orker mere søvnløse netter.

Hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei ErikViking.

Jeg har det på samme måten,og har hatt problemet i alle år. Ved selv å ha undersøkt en del,har jeg funnet ut at det muligens kan være "forsinket søvnfasesyndrom".Den naturlige søvnperioden er forsinket i forhold til det normale.En lege anbefalte lysbehandling,eller med hormonet "melatonin".Jeg har fått time til lege,og skal spørre om å få hjelp om dette.

Lykke til med deg,også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kinaputt

Hei ErikViking.

Jeg har det på samme måten,og har hatt problemet i alle år. Ved selv å ha undersøkt en del,har jeg funnet ut at det muligens kan være "forsinket søvnfasesyndrom".Den naturlige søvnperioden er forsinket i forhold til det normale.En lege anbefalte lysbehandling,eller med hormonet "melatonin".Jeg har fått time til lege,og skal spørre om å få hjelp om dette.

Lykke til med deg,også!

Hvis du lider av forsinket søvnfasesyndrom vil du ofte merke at det blir verre om vinteren.

Har hatt dette i flere år, og det sliter til tider på. Det er bedre om sommeren når det er klarvær. Da blir jeg fortere trøtt. Om vinteren kommer først trøttheten snikende omkring kl 1.30. Jeg skal nå skaffe meg en lyslampe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ErikViking

Hei ErikViking.

Jeg har det på samme måten,og har hatt problemet i alle år. Ved selv å ha undersøkt en del,har jeg funnet ut at det muligens kan være "forsinket søvnfasesyndrom".Den naturlige søvnperioden er forsinket i forhold til det normale.En lege anbefalte lysbehandling,eller med hormonet "melatonin".Jeg har fått time til lege,og skal spørre om å få hjelp om dette.

Lykke til med deg,også!

Hei curly håper at du har fått hjelp.Det hadde vært fint om jeg kunne få vite om det hjelper deg.Da kan det kanskje gå an og få hjelp oss en annen lege enn bedriftshelsetjensten

Hilsen ErikViking

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei curly håper at du har fått hjelp.Det hadde vært fint om jeg kunne få vite om det hjelper deg.Da kan det kanskje gå an og få hjelp oss en annen lege enn bedriftshelsetjensten

Hilsen ErikViking

Hei,Erik Viking

Jeg var hos legen min på onsdag,men hun hadde ikke tid til å ta alle sakene mine på samme timen.Jeg sliter med betennelse i ledd og bløtdeler,som legen ville prioritere først.Har fått time på sykehus.Vis søvnforstyrrelsen er hormonelt betinget,skal jeg nevne det for bedriftslegen(som er gynekolog),for han skal undersøke om jeg er i hormonell ubalanse likevel.Mye rart i så ung alder enda,synes jeg.(32)

Dessuten har jeg vurdert å skifte til en annen allmennlege,for det hender stadig at hun ikke har tid til alt man har på hjertet.Kom i snakk med ei på venterommet,som heller ikke var fornøyd.Tidligere har jeg sendt brev, og mottatt av fylkeslegen.Han kunne ikke gjøre noe for meg,før jeg hadde klaget direkte på legen.Jeg la frem bare saken i brevet med misnøye og frustrasjon om at jeg på en måte sto fast i sykdomsutviklingen, til min fordel med bedring,altså.

Dette ble vel litt utenom enn det du trengte svar på.Men jeg kan svare deg igjen så fort jeg har vært hos gyn.etter 11.sept., hvis du ikke allerede har fått hjelp innen den tid.

Du får sove godt så lenge :-)

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ErikViking

Hvis du lider av forsinket søvnfasesyndrom vil du ofte merke at det blir verre om vinteren.

Har hatt dette i flere år, og det sliter til tider på. Det er bedre om sommeren når det er klarvær. Da blir jeg fortere trøtt. Om vinteren kommer først trøttheten snikende omkring kl 1.30. Jeg skal nå skaffe meg en lyslampe.

Hei igjen alle sammen.

jeg er tydeligvis ikke alene om og ha problemer med søvn i mellon skift.

Håper noen kan klare og finne på noe som hjelper oss.

Hilsen ErikViking

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ErikViking

Hei,Erik Viking

Jeg var hos legen min på onsdag,men hun hadde ikke tid til å ta alle sakene mine på samme timen.Jeg sliter med betennelse i ledd og bløtdeler,som legen ville prioritere først.Har fått time på sykehus.Vis søvnforstyrrelsen er hormonelt betinget,skal jeg nevne det for bedriftslegen(som er gynekolog),for han skal undersøke om jeg er i hormonell ubalanse likevel.Mye rart i så ung alder enda,synes jeg.(32)

Dessuten har jeg vurdert å skifte til en annen allmennlege,for det hender stadig at hun ikke har tid til alt man har på hjertet.Kom i snakk med ei på venterommet,som heller ikke var fornøyd.Tidligere har jeg sendt brev, og mottatt av fylkeslegen.Han kunne ikke gjøre noe for meg,før jeg hadde klaget direkte på legen.Jeg la frem bare saken i brevet med misnøye og frustrasjon om at jeg på en måte sto fast i sykdomsutviklingen, til min fordel med bedring,altså.

Dette ble vel litt utenom enn det du trengte svar på.Men jeg kan svare deg igjen så fort jeg har vært hos gyn.etter 11.sept., hvis du ikke allerede har fått hjelp innen den tid.

Du får sove godt så lenge :-)

Vennlig hilsen

Hei curly

Jeg sliter også med Legeskrekk.

Men ble pålagt og gå til bedriftslegen pga helsesjekk.

og da spurte jeg han om det fantes noe for mine problemer men jeg fikk bare et svar om at det fantes ikke noe.Jeg spurte om Innsovninspiller.Det lo han seg bare vekk i fra.

Så jeg liker fortsatt ikke leger.

Hvordan gikk det med deg oss gyn curly

ErikViking

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lege Nina Lindstad

Hei curly

Jeg sliter også med Legeskrekk.

Men ble pålagt og gå til bedriftslegen pga helsesjekk.

og da spurte jeg han om det fantes noe for mine problemer men jeg fikk bare et svar om at det fantes ikke noe.Jeg spurte om Innsovninspiller.Det lo han seg bare vekk i fra.

Så jeg liker fortsatt ikke leger.

Hvordan gikk det med deg oss gyn curly

ErikViking

Til Erik Viking vedr- legeskrekk.

Har ikke lest ordvekslingen mellom deg og Curly, men det høres ut som kommunikasjonen mellom dere og legene deres ikke har vært optimal. Å snakke om psykiske problemer og søvnvansker krebver fortrolighet, og at partene skjønner hverandre. Dersom du har autoritetsangst, og blir litt innelukket og aggressiv og krevende i din kontakt med legen, er det svært lite sannsynlig at denne vil gi deg sovemedisiner.

Det finnes hjelp for alle typer problemer, men det forutsettes at du og legen har felles forståelse av hva problemet er, og hva som er målet for behandlingen.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...