Gå til innhold

Kaos i leiligheten

Anbefalte innlegg

Gjest Rot og kaos

Hei!

Er en gutt på 24 som bor i egen leilighet. Sliter med psykisk sykdom, angst og depresjon. I leiligheten min er det totalt kaos nå. Rot over alt, søppel, matrester og flere uker gammel oppvask som står og flyter. Dette kommer nok av at jeg ikke er i form til å ta meg av det, at jeg rett og slett ikke får ryddet. Siden jeg flyttet inn her (ca. 3 år siden) har jeg ikke vasket her, bare støvsuget.

Hva skal jeg gjøre? Er det noen jeg kan få hjelp av? Er flau om jeg må få inn andre folk i leiligheten, men trenger hjelp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289606-kaos-i-leiligheten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får du behandling for angsten og depresjonen? Det må jo være det naturlige stedet å starte, når det er det som er årsaken til rotet og kaoset.

Hva slags løsning kunne du tenke deg? Selvfølgelig at leiligheten er forholdsvis ren og ryddig, men har du et ønske om å klare det selv? Eller vil du heller søke om hjemmehjelp og la andre ta seg av det?

Ha slags behandling får du? Får du noen form for samtaler kan det å holde orden i leiligheten være et tema du kan ta opp. Det er flere måter å gjøre det på, noen steder kan den du har samtaler med komme hjem til deg og hjelpe deg i gang. En annen mulighet er at dere blir enige om små oppgaver du skal gjøre mellom hver time.

Dette er ting som tar tid, og du trenger vel egentlig en skikkelig opprydding og grundig husvask, så du får sjansen til å starte med "blanke ark". Er det noen du kjenner, som du kan tenke deg å be om hjelp til det? Det går an å overlate det til andre, men jeg er usikker på om det er noe hjemmehjelpen tar seg av.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289606-kaos-i-leiligheten/#findComment-2324622
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...