Gå til innhold

nhd: ikke kontroll mer...

Anbefalte innlegg

Gjest sesamsesam

jeg begynner å innse at jeg står i fare for å miste kontrollen over meg selv. det eneste jeg har i hodet er destruktiv adferd. jeg skader meg, tenker på å ta livet mitt og fantaserer om å skade andre (ikke alvorlig og jeg har aldri gjort det). jeg har imidlertid forsøkt å tatt livet mitt tidligere og bare så vidt overlevd, men etter en måned på somatisk sykehus fikk jeg ikke mer hjelp. det er ingenting annet i livet mitt som betyr noe for meg lenger. jeg har lange perioder med blackout. når andre spør meg om hva jeg har gjort, husker jeg det aldri. jeg kan ikke gjengi det jeg har lest eller sett på film eller opplevd på andre måter. det eneste jeg tenker på er hva jeg kan gjøre for å skade meg. dette gjør hverdagen og skolearbeid rett og slett håpløst. jeg sliter mye med angst, ganske paranoid, jeg føler at andre kommer til å skade meg psykisk eller fysisk. jeg har problemer både med å sove og spise på grunn av angsten. jeg forsøker å bryte mønsteret, komme meg ut blant folk, men det gjør det hele verre, og jeg får angst for at jeg ikke klarer mer hvis jeg påfører meg selv mer smerte. jeg lever helt i min egen verden av angst og destruktivitet. ingenting annet betyr noe. tør ikke ta imot hjelp fra noen heller, er redd for konsekvensene. vet ikke om jeg tør bryte mønsteret mitt i det hele tatt egentlig, men begynner å skjønne at jeg faktisk må, for i det hele tatt overleve. det blir hele tiden verre og jeg begynner virkelig å bli desperat nå. har du noen råd om hva jeg bør gjøre? er det noe jeg kan gjøre selv? hvis jeg ikke klarer det selv, hva kan profesjonelle gjøre? eller for å si det sånn: hva kommer en lege til å gjøre hvis jeg forteller hvordan jeg egentlig har det? er redd for legene også... veldig glad for svar og råd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289683-nhd-ikke-kontroll-mer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fnugget

Kjære deg. Du skriver blant annet at du er redd noen skal skade deg. På hvilken måte kan de skade deg?

Har ikke problemer med å se at du lever i et helvete nå. Du skriver at du er redd du kommer til å skade deg selv. En innleggelsen vil kanskje være nyttig nå fordi det kan beskytte deg mot å skade deg selv. Det kan også være en god trening i å omgås og få tillit til andre.

Profesjonelle er der for å hjelpe og har valgt yrket sitt fordi de vil hjelpe andre. Jeg tror du vil ha stor nytte av en samtale med en psykologspesialist eller en psykiater. Jeg håper du kan klare å ta mot til deg å oppsøke fastlegen din snarest.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...