Gå til innhold

Har vært så egoistisk.

Anbefalte innlegg

Gjest øyenstikker

Jeg har vært syk i mange år og nå som jeg begynner å bli bedre ser jeg hvor egoistisk jeg har vært gjennom sykdomsperioden min.Har tatt utallige overdoser og selvmordsforsøk.Og ikke klart og tenke på familien min oppi alt dette.De har hatt det så vondt.Og det er min skyld.Hvordan kunne jeg oppføre meg sånn? Men når det var som verst greide jeg ikke å tenke klart.Og dø var det eneste jeg ville.Har så forferdelig dårlig samvittighet for dette.Har snakket med familien om dette og de sier at jeg ikke kunne noe for det.Tenker bare på alt det vonde jeg har påført dem.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289686-har-v%C3%A6rt-s%C3%A5-egoistisk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hidi, the scorpion

Nå, er ikke tiden til å se bakover, men løfte hodet ditt og se fremover! Tenk på alt du kan gjøre sammen/for dine kjære nå når du føler deg mye bedre!

Kvitt deg med den byrden, som dårlig samvittighet er, dine kjære elsker deg og er bare glade over å ha deg tilbake... Trenger du noen å prate med, burde du heller gått til en psykolog!

Start på nytt med familie og venner ;)

Gjest Ellipse

Kjære deg! Synd at du sliter med disse tankene. Opplever litt av det samme. Jeg synes det er bra at du har tatt opp den vonde samvittigheten med familien din. Og at de skjønner at du ikke var "deg selv". For du var jo syk, og som du skriver, så tenker en ikke helt klart da. Prøv å la være å klandre deg selv for fortiden. Det som har skjedd kan ikke gjøres ugjort, dessverre, og det kommer ikke noe godt ut av å dvele ved det. Tenk heller på hva du vil bruke den nye innsikten og livserfaringen til framover. Hvordan du vil være nå som du er frisk(ere). Husk at dagen i dag faktisk er den eneste du har mulighet til å påvirke.

Klem

Gjest Jente31

Kjære deg! Synd at du sliter med disse tankene. Opplever litt av det samme. Jeg synes det er bra at du har tatt opp den vonde samvittigheten med familien din. Og at de skjønner at du ikke var "deg selv". For du var jo syk, og som du skriver, så tenker en ikke helt klart da. Prøv å la være å klandre deg selv for fortiden. Det som har skjedd kan ikke gjøres ugjort, dessverre, og det kommer ikke noe godt ut av å dvele ved det. Tenk heller på hva du vil bruke den nye innsikten og livserfaringen til framover. Hvordan du vil være nå som du er frisk(ere). Husk at dagen i dag faktisk er den eneste du har mulighet til å påvirke.

Klem

Kjempefint og fornuftig svar, Ellipse :-)

Gjest øyenstikker

Nå, er ikke tiden til å se bakover, men løfte hodet ditt og se fremover! Tenk på alt du kan gjøre sammen/for dine kjære nå når du føler deg mye bedre!

Kvitt deg med den byrden, som dårlig samvittighet er, dine kjære elsker deg og er bare glade over å ha deg tilbake... Trenger du noen å prate med, burde du heller gått til en psykolog!

Start på nytt med familie og venner ;)

Tusen takk alle sammen,for gode ord.Ja,må bare prøve å tenke framover.Familien sier de er så glade for at jeg er mye bedre.

Annonse

Enig med "mien" og "multippel", at du må se fremover og fokusere på livet her og nå.

Klarer du å endre fortiden?

Hvis svaret er nei, så legg fortida_bak deg_en gang for alle, hvis du graver deg ned i gammel møkk så slår det ut negativt for deg og alle rundt.

Du har nå alle muligheter, bare du sjøl kan begrense dine egne valg!

Lykke til !

Ps! Livet er herligt ! :-)

Gjest øyenstikker

Enig med "mien" og "multippel", at du må se fremover og fokusere på livet her og nå.

Klarer du å endre fortiden?

Hvis svaret er nei, så legg fortida_bak deg_en gang for alle, hvis du graver deg ned i gammel møkk så slår det ut negativt for deg og alle rundt.

Du har nå alle muligheter, bare du sjøl kan begrense dine egne valg!

Lykke til !

Ps! Livet er herligt ! :-)

Fortiden kan jeg ikke endre,det er sant.Selv om den alltid vil være med meg.Er ikke helt på topp enda da,har mine nedturer.Men er på god vei:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...