Gå til innhold

utdanningslån under sykeperiode

Anbefalte innlegg

Gjest jente på 27

jeg gikk skole, prøvde, under en veldig hard psykisk dårlig periode, og måtte låne av lånekassen. Grunnet både innleggelser på sykehus og svært dårlig helse, var det flere ganger jeg klarte å karre meg til å begynne på nytt, men ble syk igjen, og klarte ikke alle eksamener. Det jeg lurer på er om jeg kan søke på å få slettet lånet, grunnet sykdom i perioden. Er ikke bra enda, men har fremdeles håp om et bedre liv, og gir ikke opp håpet. Men jeg har hørt at siden jeg ikke gjør det, og ikke er blitt uføretrygdet for resten av livet at det da ikke er grunnlag nok? Jeg sliter jo økonomisk, og tror ikke det noengang vil bli bra. Kanskje litt bedre men det vil langt ifra si at det er bra. Hilsen meg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289727-utdanningsl%C3%A5n-under-sykeperiode/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest urquell

hei, det er mulig å få omgjort 4 måneder av studielånet ditt til stipend ved sykdom, jeg søkte om det og fikk det inviglet. Det er et skjema du kan laste ned fra internettsidene til lånekassen som du sender dem med kopi av lege attest som sier du ikke var istand til å studere eller arbeide i perioden.

grunnen til at det er kun 4 måneder er at lånekassen da mener andre støtteordninger bør overta.

lykke til

Du kan i alle fall få slettet renter fra den perioden du var syk, om det ikke er lenger tilbake enn tre år. Få attester på dette fra leger og sykehus du har vært innlagt på og send til Lånekassen.

Kikk litt rundt på www.lanekassen.no og se hva du finner. Det står litt om regler angående sykdom der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...