Gjest usikkerogfortvilet Skrevet 31. oktober 2007 Skrevet 31. oktober 2007 Hei! Jeg bruker fast 1 mg xanor 4 ganger daglig (ikke depot). Bruker også 80 mg Fluoxetin. Xanor har vært en redning for meg, ettersom dette er det eneste som noen gang har hatt effekt på panikkangsten. Jeg leses i felleskatalogen under xanor følgende: (kopiert inn fra felleskatalogen): "Forsiktighet og ev. dosereduksjon anbefales ved samtidig administrering av nefazodon eller fluvoksamin. Forsiktighet anbefales ved samtidig bruk av cimetidin, fluoksetin, ketokonazol, itrakonazol eller andre azoltype soppmidler, orale antikonsepsjonsmidler, diltiazem eller makrolidantibiotika som erytromycin, da disse kan øke konsentrasjonen av alprazolam." Kan du gi en nærmere forklaring på dette? Burde kanskje noen prøver taes eller doser justeres. På hvilken måte kan de (fluoxetin og xanor) påvirke hverandre, og hvordan manifisteres dette. Jeg bruker i tillegg Lamictal (400 mg daglig) og Ritalin (20 mg X3). Kan du hjelpe? På forhånd takk! MVH 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 31. oktober 2007 Skrevet 31. oktober 2007 I dette tilfellet er det interaksjonen mellom Xanor og Fluoxetin som er aktuell. Ved samtidig å bruke Fluoxetin har du kanskje samme virkning av Xanor 4 mg som du ville hatt av 5 mg uten Fluoxetin. Sagt på en annen måte: Det er ikke et problem, og det krever ingen tiltak. Xanordosen må uansett tilpasses ditt behov. Du bør bruke minste tilstrekkelige dose. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.