Gå til innhold

Angst

Gjest vil opp

Anbefalte innlegg

Gjest vil opp
Skrevet

Noen som har tips på hvordan man kan bli bedre av angst? Evt medisiner. Har angst og er urolig. Klarer ikke puste ordentlig.. Er ikke deprimert.. Takk;)

Gjest vil opp
Skrevet

Hva med å prøve lyrica?

De tar angsten....

Hva slags medikamenter er det?.. Jeg kan så lite om dette.. Takk for svar:)

Gjest D*lilith
Skrevet

Hva slags medikamenter er det?.. Jeg kan så lite om dette.. Takk for svar:)

Det er egentlig for muskelsykdom,men kan brukes mot angst også....det gjør jeg.

Gjest vil opp
Skrevet

Det er egentlig for muskelsykdom,men kan brukes mot angst også....det gjør jeg.

Virker de bra? Vanedannende? Er ikke så gla i antidep med.. Hjelper de mot hyperventilering? Blir ikke døsig?.. Unnskyld for at jeg maser sånn.. Er så usikker.. Tusen takk for at du tar deg tid til å svare meg:)..

Gjest D*lilith
Skrevet

Virker de bra? Vanedannende? Er ikke så gla i antidep med.. Hjelper de mot hyperventilering? Blir ikke døsig?.. Unnskyld for at jeg maser sånn.. Er så usikker.. Tusen takk for at du tar deg tid til å svare meg:)..

Jeg syns de virker bra,de er ikke sløvende og du blir ikke avhengig av dem heller...

Gjest vil opp
Skrevet

Jeg syns de virker bra,de er ikke sløvende og du blir ikke avhengig av dem heller...

Ok. Da skal jeg høre m legen min. Han snakket noe om antidep medikamenter.. Cpralex tror jeg de heter. Men har så lite lyst til å bruke sånt. Men du synes de hjelper deg, så du kan fungere bra i livet? Bivirkninger på de? Jeg sliter m å roe pulsen. Hjelper de deg så du kan komme deg ut, uten å få anfall? Nok en gang, tusen takk for at du tar deg tid til å svare:)

Gjest D*lilith
Skrevet

Ok. Da skal jeg høre m legen min. Han snakket noe om antidep medikamenter.. Cpralex tror jeg de heter. Men har så lite lyst til å bruke sånt. Men du synes de hjelper deg, så du kan fungere bra i livet? Bivirkninger på de? Jeg sliter m å roe pulsen. Hjelper de deg så du kan komme deg ut, uten å få anfall? Nok en gang, tusen takk for at du tar deg tid til å svare:)

Jeg fungerer vel ikke normalt i livet,men det har jeg aldri gjort heller.

Men de hjelper på angsten,slik at jeg får en "roligere" hverdag,og jeg klarer å gå i butikken også nå.

De pillene du skulle få vet jeg ingenting om....

Gjest D*lilith
Skrevet

Eneste jeg tror er bivirkninger er muskelsmerter....hvis ikke det er av de andre medikamentene jeg tar da...

Skrevet

Cipralex:o) Et av de vanligste antidepressivaene.

Gjest vil opp
Skrevet

Cipralex:o) Et av de vanligste antidepressivaene.

Ok. Har du noe kjennskap til de?.. Bivirkninger?. De hjelper mot angst?.. Takk for svar:)

Skrevet

Ok. Har du noe kjennskap til de?.. Bivirkninger?. De hjelper mot angst?.. Takk for svar:)

Cipralex er et SSRI, som en gang i tiden ble kalt lykkepille i media. Ulike typer SSRI er cipralex, cipramil, fontex, seroxat.

Cipralex er det som regnes for å være førstevalg av SSRIene av mange leger. Det hjelper både mot angst, depresjon og tvangsproblematikk.

Vanlig dose er cirka 15 til 20 mg. Noen går på mindre, noen mer. Vanlige bivirkninger er tretthet, søvnforstyrrelser, noen går opp i vekt noen ned. Mange kan slite med seksuallysten.

Man trenger ikke få disse bivirkningene, men i starten har mange litt av dem. Det meste av det går som oftest over.

Det er som sagt vanligst å prøve et SSRI først, men det er jo noen som likevel velger å gå på et annet antidepressiva som førstevalg også. Det er ikke så merkelig for å si det slik at legen din foreslår dete ADet for deg. Jeg har gått på dem og synes selv at problemer med seksuallysten var det mest plagsomme i lengden. Aurorix og Wellbutrin er to AD som ikke virker inn på libidoet. En del velger derfor å prøve et av dem.

De fleste AD har bivirkninger, også Lyrica(som ikke er et AD)

Man må nesten prøve ut noe for å se hvordan det virker på en selv. Her inne finner du folk med alle slags erfaringer på de ulike medikamentene.

Jeg vet ikke om jeg ville prøvd ut lyrica aller først, mendet er jo de som har god virkninge av den også.

Prøv et eller annet i hvertfall. Enten det er medisiner eller terapi. Ta tak i det. Virker de ikke , eller har for mange bivirkninger kan du jo kutte dem.

Lykke til. Vh

Skrevet

Las et intervju i avisa om en ganske prfilert mann som ble rammet av angst. Han sa til seg selv når det sto på "Ja ja...du får bare henge deg på visst du absolutt vil. Men jeg har tenkt å fullføre...." Gikk å sa det til meg selv i dag....tror det hjalp litt. Satte sinne i kok....tenkte at jeg skulle fan ikke gi meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...