Gjest øyenstikker Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Jeg har diagnosen borderline pf.Har gått en lang vei før den endelige diagnosen ble stilt.Nå er jeg på en måte "letta" over at jeg vet hvorfor jeg har reagert som jeg har gjort tidligere.Så er det dette med behandlinga da.Går til en psykiatrisk sykepleier som driver med kognitiv terapi.Det er greit nok det,men har også en trang til å snakke om fortida og ting jeg har opplevd og tenkt og gjort osv.Hun vil bare fokusere på her og nå.Føler ikke det blir helt rett for meg.Føler jeg må ta ting ved"rota".Er det noen som vet hva som er hovedbehandlingstypen ved pf? Vil jeg bare bli verre hvis jeg tar opp ting som har vært vanskelig for meg tidligere? Skal jeg la det være,selv om jeg føler jeg har behov for det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289768-behandling-av-borderline/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kayaaaa Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Jeg har selv borderline upf. har hatt det i mange år, og opplevde som deg at jeg fikk tilslutt svar på oppførselen, væremåten og tankegangen min. var befriende å vite at jeg har en lidelse, som kunne behandles. Jeg har gått noen år til psykolog, og har blitt mye bedre, men sliter litt ennå. har og psykiatisk sykepleier, men hun er mer støttende enn det å bli behandlet. Jeg har hatt mange traumer, og vonde ting fra barndommen, som jeg har slitt med. og det er helt klart at å kunne få snakke med en psykolog om det, og få bekreftelser, enten positivt eller negativ på ting er en god hjelp. Hender jeg sliter med tanker om en situasjon, så å drøfte det med psykologen, og hun hjelper meg å se problemet på en annen måte, er en god hjelp og. Jeg vil si at det kan være farlig for deg å ikke kunne få snakket om det du føler for å prate om, å holde inne ting, er ikke bra. borderline er en såpass alvorlig lidelse, og psykiatisk sykepleiere har ikke den kompetansen til å hjelpe deg, til å hjelpe deg selv, som det en psykolog eller psykiater har. Jeg vil råde deg til å prate med sykepleieren din om det, eller ta det opp med legen din. og evt bli henvist til psykolog f eks. Jeg vet ikke hvordan du har det ellers, men håper det kan ordne seg for deg, jeg hadde gjordt det hvis jeg var deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/289768-behandling-av-borderline/#findComment-2326086 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.