Gå til innhold

NHD - Schizofrenidagene

Anbefalte innlegg

Gjest schizofrenidagene

Nå er det snart tid for schizofrenidagene, og i den forbindelse lurer jeg på om det er interessant for dere som fagpersoner å høre på brukere som forteller om sine opplevelser av det bestemte behandlingstilbudet, eller hvordan de har opplevd ting?

Jeg skal selv være med i et foredrag som bruker og er redd for at det ikke skal være lærerikt og spennende for fagpersoner å høre hvordan en person som er bruker av systemet oppfatter det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289787-nhd-schizofrenidagene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg kan bare svare for meg selv. Jeg opplever tilbakemeldinger fra brukerne i hovedsak i tre sammenhenger:

1. Tilbakemeldinger fra de pasienter jeg behandler.

2. Systematiske brukerundersøkelser som min avdeling gjennomfører regelmessig.

3. Innlegg fra brukere på møter og konferanser.

De to første opplever jeg som svært nyttige.

Den siste har jeg aldri opplevd som nyttig. De har vært enten en uendelig klagestrøm uten noe en kan ta fatt i for forbedring eller evt et langt gjesp. Mest påfallende har mangelen på å se ting i et bredere perspektiv enn seg selv vært. Jeg har oppfattet slike innlegg som et politisk korrekt alibi. Jeg har heller aldri opplevd at noen fagperson har hatt annen opplevelse. Beklager.

Jeg kan bare svare for meg selv. Jeg opplever tilbakemeldinger fra brukerne i hovedsak i tre sammenhenger:

Den siste har jeg aldri opplevd som nyttig. De har vært enten en uendelig klagestrøm uten noe en kan ta fatt i for forbedring eller evt et langt gjesp. Mest påfallende har mangelen på å se ting i et bredere perspektiv enn seg selv vært. Jeg har oppfattet slike innlegg som et politisk korrekt alibi. Jeg har heller aldri opplevd at noen fagperson har hatt annen opplevelse. Beklager.

"Den siste har jeg aldri opplevd som nyttig. De har vært enten en uendelig klagestrøm uten noe en kan ta fatt i for forbedring eller evt et langt gjesp. Mest påfallende har mangelen på å se ting i et bredere perspektiv enn seg selv vært. Jeg har oppfattet slike innlegg som et politisk korrekt alibi. Jeg har heller aldri opplevd at noen fagperson har hatt annen opplevelse. Beklager."

*lol* Du er i allefall ærlig, NHD..

hmmm nå syns jeg du hørtes utrolig arrogant ut. Men så har nå aldri jeg vært å hørt på slike foredrag heller.

Kan det ikke være nyttig å høre? Selv om den som holder foredraget ikke helt klarer å få satt ting i et bredere perspektiv?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...