Gå til innhold

Til nhd

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest fnugget

buspar+cipralex om ikke cipralex virker bra nok? jeg går på cipralex, men den hjelper ikke godt nok mot angsten..den bare holder meg fra å freake totalt ut:(

Du får se det an, håper du finner ut av det.

så nå skal jeg starte på buspar også (skulle der stå;.))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289813-til-nhd/#findComment-2326422
Del på andre sider

Jeg har hørt så mye negativt om de.Jeg er redd, for å si det rett ut.. Bivirkninger.. Men vil jo bli bedre av angsten da..Hjelper de bra mot angst?.. Jeg er så usikker på alt dette.. Hjelpesløs føler jeg meg..

Uansett hvilke medisiner du velger å prøve, kan du starte veldig forsiktig, og eventuelt kutte hvis mulige bivirkninger ikke skulle gi seg. Å ha angst og depresjoner er som oftest mer ubehagelig enn de fleste bivirkninger også.

Spør du her inne vil du få høre mange bivirkninger på de fleste medisiner, men det er veldig mange som har hjelp av medisiner uten noe særlig med bivirkninger. Man må rett og slett prøve det ut selv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289813-til-nhd/#findComment-2326471
Del på andre sider

Jeg har hørt så mye negativt om de.Jeg er redd, for å si det rett ut.. Bivirkninger.. Men vil jo bli bedre av angsten da..Hjelper de bra mot angst?.. Jeg er så usikker på alt dette.. Hjelpesløs føler jeg meg..

Antidepressiva hjelper bra mot angst.

Husk at det er mange som bruker det, og med god effekt. De som skriver/forteller mest om det er de som har dårlige erfaringer. En del av dem har nok heller ikke vært tålmodige nok, i starten kan det være en del bivirkninger, men effekten kommer ikke for fullt før etter noen uker. Da er det lett å gi opp, særlig hvis en ikke har fått bra nok informasjon om det på forhånd. :- )

Det er også viktig å finne riktig dose, det er vanlig å starte på laveste dose, men mange trenger mer. Det kan blodprøver gi en pekepinn om.

Det er også noen som må prøve flere AD for å finne et som virker optimalt.

Hvis du tar sjansen og prøver, og det viser seg å være helt håpløst (selv etter noen uker på riktig dose) går det greit å slutte igjen. Du må bare passe på å trappe ned. :- )

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289813-til-nhd/#findComment-2326472
Del på andre sider

Gjest megogmeg

Jeg forstår veldig godt din pilleangst - har den selv. Fryktelig vanskelig og måtte putte noe i munnen uten og vite hva som kommer til og skje med en selv.

Selv bruker jeg vival ved behov, dvs når den er så påtrengende at jeg må få hvile. I andre perioder har jeg lært meg til og "stå i det". Nå vet ikke jeg hvor mye det sliter på deg i hverdagen og derfor er det vanskelig og gi deg råd.

Hvor mye av angsten kan du tåle? Kontra angsten du nå føler for og ta medisiner? Dette er det bare du som kan svare på.

Har du prøvd andre alternativer for og bli kjent med din egen angst?

Ikke ta noe som ikke virker riktig for deg - før du har forsøkt alt annet.

Når det kommer til SSRI-preparater virker det på noen - andre ikke. Men med din medisinangst tror jeg dette kan bli vanskelig for deg og få til og fungere.

Både du og jeg, som sliter med denne angsten, vet jo at det ikke bare er og ta denne pillen og så glemme det.

Tenk deg godt og la deg ikke påvirke av hvordan dette fungerer/ikke fungerer på brukere her inne. Du vil uansett ikke få noe svar på hva dette vil gjøre med deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289813-til-nhd/#findComment-2327673
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...