Gjest Herman1234 Skrevet 1. november 2007 Skrevet 1. november 2007 Jeg har så lenge jeg kan huske vært veldig urolig i søvne. Ihvertfall i perioder. Dette innebærer at jeg går i søvne og snakker i søvne. Og kan våkne opp urolig (med frykt eller angst) en eller flere ganger i løpet av natten. Ofte like etter innsoving. Jeg har relativt nylig blitt samboer. Hun klager på at min urolige søvn går utover henne. Jeg snakker altså mye i søvne, kan gripe tak i henne i søvne, gå i søvne eller ligge urolig med armer og bein i søvne. "Natteaktiviteten" vaierer en del, og blir typisk værre i når en eller flere av følgende faktorer er til stede: jeg er stresset, har mye å gjøre, har ranglet mye, ujevn nattesøvn, drukket mye alkohol en dag eller to i forveien, har hatt sex Forstår det slik at det kanskje er vanskelig å peke på en opplagt årsak. Men dette er noe som plager meg og som går utover min samboer. Hvilken type fagperson bør man kontakte for en konsultasjon? Mann, 30 år 0 Siter
Gjest fem kopper kaffe er bedre enn en Skrevet 1. november 2007 Skrevet 1. november 2007 Har en samboer som er sånn, løste problemet ved å kjøpe større seng. Men jeg ligger aldri på ryggen og sover, da risikerer jeg å få en neve i kjeften :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.