Gå til innhold

Samme greia fortsetter

Anbefalte innlegg

Gjest SeMenIkkeRøre

Det er så dritt.

Jeg er ikke frisk nå heller. Som om jeg skulle være det? Men... føler meg innimellom så optimistisk. At jeg føler meg så frisk. Men det er samme greia hele tiden.

Isolasjon og ensomhet. Jeg kommer ingen vei, egentlig.

Hver eneste gang jeg "eksponerer meg" begynner tankene å vandre. Skjulte betydninger, ikke sant. Hvem jeg er, ikke sant.

Føler egentlig ikke at jeg kommer til å bli frisk jeg. Jeg vet ikke. Men det virker rart.

Hvordan er det å være frisk?

Nei, er vel litt bedring. Men. Blir jeg frisk? Jeg er jo helt hjelpesløs. Hvis noen oppover i systemet ønsker å ødelegge meg er det ikke noe problem overhodet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289903-samme-greia-fortsetter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Høstløvet

Hadde de villet gjort dt, hadde det nok vært gjort før dette tidspunktet, vettu:-) Vi dolère ser at du har hatt god framgang, og er glade på dine vegne. Tror nok du trenger en god dose tålmodighet før det meste går seg til:-) Lykke til, jeg reiser vekk noen dager nå, men stikker innom her for å høre hvordan det går:-) Er litt nyskjerrig på om du har fordelt døgndosen på en annen måte? Kanskje det du hører folk sier om deg kanskje på en måte er stemmer.. fuglane vett..

God natt fra meg, som fyller 37 i dag:-)

Hadde de villet gjort dt, hadde det nok vært gjort før dette tidspunktet, vettu:-) Vi dolère ser at du har hatt god framgang, og er glade på dine vegne. Tror nok du trenger en god dose tålmodighet før det meste går seg til:-) Lykke til, jeg reiser vekk noen dager nå, men stikker innom her for å høre hvordan det går:-) Er litt nyskjerrig på om du har fordelt døgndosen på en annen måte? Kanskje det du hører folk sier om deg kanskje på en måte er stemmer.. fuglane vett..

Gratulerer med dagen. :- )

hidi, the scorpion

Har skrevet gratulasjoner til deg på åpent;)

Hvis du er vant til isolasjon så er det ikke så rart om tankene kommer når du eksponerer deg.

Hva slags behandling får du nå? Er det bare medisin eller er det også terapi?

uten at jeg hverken har greie på hva du trenger og hva som er dine problemer, hvordan tenker du f.eks om gruppeterapi?

Jeg tenker at det kanskje ville vært ok å få eksponert seg innenfor "trygge rammer"

Annonse

Gjest SeMenIkkeRøre

Kjenner meg igjen i det du skriver,alt virker håpløst og lurer på om jeg noengang blir "frisk",hva nå enn det er....

Tja, det er jo ikke så greit å definere. :-)

Tenker mer... fungere i vanlig jobb, ha omgangskrets...

Slike ting er jo ikke noe som bestemmer at du er frisk, såklart, men jeg tror det er viktig da...

Man vil jo sikkert alltid føle seg anderledes, liksom, om man har opplevd psykisk sykdom (?)

Gjest SeMenIkkeRøre

Takk. :-)

Har ikke endret doseringen, har rett og slett ikke brydd meg. Har jo ingen bivirkninger uansett.

Gratulerer med dagen da Høstløvet. :-) I går. :-)

Gjest D*lilith

Tja, det er jo ikke så greit å definere. :-)

Tenker mer... fungere i vanlig jobb, ha omgangskrets...

Slike ting er jo ikke noe som bestemmer at du er frisk, såklart, men jeg tror det er viktig da...

Man vil jo sikkert alltid føle seg anderledes, liksom, om man har opplevd psykisk sykdom (?)

Jeg tror også at man vil føle seg annerledes.

Det er noe jeg ønsker også,å kunne fungere i jobb,med venner og i samfunnet for øvrig,men det klarer jeg jo ikke...

Selvfølgelig er du ikke helt frisk enda, det er ikke så lenge siden du var veldig dårlig. Sånne ting tar tid, vet du. ;- )

Du har skrevet en del om personlighetsforstyrrelser i det siste. Er det en diagnose du har fått? Eller er det noe du spekulerer i på egen hånd?

Gjest Ignatius81

Eksponering er visstnok det beste. Kontinuerlig eksponering, tatt med små skritt.

Problemet med det å forsøke å bli bedre, er at man må håpe at ting blir bedre, være optimistisk. Optimismen kommer for min del, når jeg ser for meg selv i mer positive situasjoner og omgivelser. Jeg ser prøver å se meg selv som en vanlig fyr, med et bredere sosialt nettverk, et inkludert medlem av samfunnet, en fyr som gjør vanlige ting uten å tenke over det. Det er vanskeligere enn å bade i selvmedlidenhet og depresjon, fallhøyden er større. Oppfyller jeg ikke mine egne forventinger, så blir jeg lett skuffet over meg selv, og muligens enda mer deprimert.

Hvordan er det å være frisk? Interessant spørsmål. Jeg lurer på det samme. Jeg føler meg permanent ekskludert fra livets hovedstrøm, forbigått, forlatt, ødelagt, en total outsider. Dette pga av angst og depresjon. Hvordan kurerer man slikt? Man må først lære de grunnleggende sosiale ferdighetene som andre har lært naturlig når de var yngre, samt ignorere den negative selvfølelsen.

Vanskelig, men ikke umulig… Håper jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...