Gå til innhold

antidepressiva

Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Hei. Jeg har fått diagnosen moderat depresjon av fastlegen min. Hun mener jeg burde begynne på REMERON 30 MG, eller CIPRALEX 10 mg. Jeg har kikket litt i felleskatalogen, og ser at en av bivirkningene er bl.a vektøkning. Jeg har ikke lyst til å legge på meg, er ganske kraftig allerede. Kan du anbefale et medikament som jeg ikke legger på meg av? På forhånd takk:-)

Gjest lithium
Skrevet

Såvidt meg bekjent er remeron en av verstingene mht vektøkning, mens cipralex sjelden fører til vektøkning, snarere redusert matlyst

Skrevet

Gå for cipralex du. Ikke så mange som legger på seg av den. Remeron ville jeg holdt meg unna hvis jeg hadde et problem med mat.

Lykke til!

Gjest adbruker
Skrevet

en venninne av meg har gått opp 20 kg på cipralex. Kjenner flere som har går opp i vekt på ssri. Noen derimot mister helt matlyst og er kvalme, og det er heller ingen god følelse. Mens noen går bekymringsfullt ned. Aurorix er det Ad som ikke har vektøkning som bivirkning.

Skrevet

Ville bare fortelle deg om min erfaring. Jeg la på med sikkert 20 kilo da jeg var deprimert, og neddopet på alle slags medisiner. Etter at jeg begynte på Remeron fikk jeg livslysten og energien tilbake. Resultatet ble at jeg gikk ned igjen alle kiloene jeg hadde lagt på meg ganske raskt :-) Så jeg ble slankere av remeron. Men har hørt at flere tar av seg på cirpralex enn remeron...

hidi, the scorpion
Skrevet

Ville bare fortelle deg om min erfaring. Jeg la på med sikkert 20 kilo da jeg var deprimert, og neddopet på alle slags medisiner. Etter at jeg begynte på Remeron fikk jeg livslysten og energien tilbake. Resultatet ble at jeg gikk ned igjen alle kiloene jeg hadde lagt på meg ganske raskt :-) Så jeg ble slankere av remeron. Men har hørt at flere tar av seg på cirpralex enn remeron...

Man verken legger på seg/tar av seg av medisinen! Det er snakk om økt eller nedsatt matlyst!

En veldig viktig skilnad....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...