Gå til innhold

Gave til behandler(e)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Behandlere opplever nok dette ulikt. Det har selvsagt også med hva som blir gitt. Mange ville nok synes det var greit med en hjemmelaget ting, men selv synes jeg ikke det er naturlig. Jeg har vært veldig takknemlig for det mine behandlere har gitt meg, men har sett det slik at min takknemlighet er gave nok. De har visst hvor takknemlig jeg har vært og det er ikke nødvendig med noe mer enn det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289989-gave-til-behandlere/#findComment-2327817
Del på andre sider

''Hvordan stiller egentlig behandlere seg til å motta gave fra pasientene sine??''

Det vil nok variere fra person til person, men tror de aller fleste vil sette stor pris på oppmerksomheten.

''Kan de ta imot??''

Det kommer helt an på gaven, hvem som gir gaven (og hvorfor), og hvilke retningslinjer arbeidsgiveren til vedkommende har satt på den slags. (mange litt arbeidsgivere har regler på dette med om de ansatte kan ta imot "gaver", hvilke gaver og fra hvem for å forhindre mistanke om bestikkelser og korrupsjon).

''Det er ikke noe dyrt eller noe, hjemmelaget med litt omtanke og takknemlighet for hjelpa jeg har fått så langt...''

Og dermed helt uskyldig, og helt sikkert veldig hyggelig for den som får gaven! :)

''Er det lov??''

Se svaret ovenfor.

Men i dette tilfellet (om eg var deg) så ville eg helt klart gitt gaven som du har laget, ikkje nok med att du vil gi en gave, du har tilogmed laget den sjøl og dermed gir du av "din tid" og i våre dager, etter mitt syn er det noe av det mest eksklusive en kan få.

Gi ivei !!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289989-gave-til-behandlere/#findComment-2327818
Del på andre sider

Gjest gave eller ikke

Behandlere opplever nok dette ulikt. Det har selvsagt også med hva som blir gitt. Mange ville nok synes det var greit med en hjemmelaget ting, men selv synes jeg ikke det er naturlig. Jeg har vært veldig takknemlig for det mine behandlere har gitt meg, men har sett det slik at min takknemlighet er gave nok. De har visst hvor takknemlig jeg har vært og det er ikke nødvendig med noe mer enn det.

Tusen takk for svaret!

Ja, jeg regner med at det sånn sett er forskjell på folk...

Men for min del har jeg aldri klart å vise min takknemlighet med ord eller andre handlinger- det er derfor jeg vil gi noe fysisk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289989-gave-til-behandlere/#findComment-2327863
Del på andre sider

Gjest gave eller ikke

''Hvordan stiller egentlig behandlere seg til å motta gave fra pasientene sine??''

Det vil nok variere fra person til person, men tror de aller fleste vil sette stor pris på oppmerksomheten.

''Kan de ta imot??''

Det kommer helt an på gaven, hvem som gir gaven (og hvorfor), og hvilke retningslinjer arbeidsgiveren til vedkommende har satt på den slags. (mange litt arbeidsgivere har regler på dette med om de ansatte kan ta imot "gaver", hvilke gaver og fra hvem for å forhindre mistanke om bestikkelser og korrupsjon).

''Det er ikke noe dyrt eller noe, hjemmelaget med litt omtanke og takknemlighet for hjelpa jeg har fått så langt...''

Og dermed helt uskyldig, og helt sikkert veldig hyggelig for den som får gaven! :)

''Er det lov??''

Se svaret ovenfor.

Men i dette tilfellet (om eg var deg) så ville eg helt klart gitt gaven som du har laget, ikkje nok med att du vil gi en gave, du har tilogmed laget den sjøl og dermed gir du av "din tid" og i våre dager, etter mitt syn er det noe av det mest eksklusive en kan få.

Gi ivei !!!

Tusen takk for svar!!

Som jeg sa til "keira" har jeg aldri vært flink med ord eller andre handlinger når det gjelder å vise min takknemlighet ovenfor folk.

Jeg håper de kan ta imot- det er jo ikke akkurat ment som en bestikkelse, smisking eller noe- bare en liten hyggelig ting liksom...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289989-gave-til-behandlere/#findComment-2327865
Del på andre sider

Annonse

De kan ta i mot svært små gaver, slik at hvis du vil så kan du gi :-)

Noen ganger har jeg allikevel lyst til å minne om at behandlerne ikke "gir" sine pasienter noe, de leverer derimot en tjenste som staten kjøper på vegne av sine borgere. Borgerne betaler for dette gjennom skatter. Din behandler får godt betalt for å gjøre den jobben vedkommende gjør. Du står derfor ikke i en takknemlighetsgjeld til vedkommende.

Egentlig tror jeg også de fleste behandlere synes det er greit om gaver holdes utenfor behandlingsrelasjonen. Noen synes kanskje det er hyggelig med en markering ved avsluttet behandling, men det som er enklest å ta i mot er et kort hvor det uttrykkers glede over vellykket behandling :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289989-gave-til-behandlere/#findComment-2327932
Del på andre sider

Tusen takk for svaret!

Men for min del har jeg aldri klart å vise min takknemlighet med ord eller andre handlinger- det er derfor jeg vil gi noe fysisk.

Jeg synes det er en god idé å gi noe du har laget til din behandler (ville ikke ment det samme om en gave du hadde kjøpt, men ser jo at det ikke er det du tenkte på).

Som du skrev klarer du ikke helt å uttrykke din takknemmelighet samtidig som det er viktig for deg å gjøre det. Sammen med gaven kan du jo skrive et brev om nettopp dette, det er en ærlig sak som er helt ok. Jeg vil tro at de fleste ville satt pris på en slik oppmerksomhet, til og med innen psykiatrien! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289989-gave-til-behandlere/#findComment-2328004
Del på andre sider

Tusen takk for svaret!

Jeg har fått gaver med mine psykologer...og kontaktpersoner, så da kan jeg ikke se noe feil med at e pasient gir noe tilbake, så lenge det ikke er noe svær kostbart. Jeg har fått bøker, røyk, blomster, penger og en plastikku.:-) Er nok bortskjemt. Nehandleren din setter sikkert pris på en liten gave :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289989-gave-til-behandlere/#findComment-2328008
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...