Gå til innhold

Uff..

Gjest ikke så bra i dag

Anbefalte innlegg

Gjest ikke så bra i dag

Jeg er så sliten... Sliten av å holde hjulene igang. Møte på en jobb uten mål og mening (tullete attføringsopplegg som totalt undervurderer meg. Og ja, jeg har sagt ifra. Men ting tar tid i NAV-verden...), prøve å lese til eksamen ( jeg ligger 12 kap. etter) og prøve å komme overens med faren min. Han har nettopp spurt om hva som er vitsen med å feire jul. Julen er bare utgifter og jobb, og det er ikke ei sjel som bryr seg med å hjelpe til. Neida, for hvem er det som har måttet bake, vaske ned, pynte og pakke inn gavene? Jeg vil bare reise langt vekk. Slippe å ha den familien jeg har, men som jeg pr. d.d er avhengig av.

Jeg har tatt tak i ting, det meste er mye bedre enn hva det var da jeg var nær innleggelse, økonomisk ruinert og uten lyst til å leve. Men jeg merker at noen ganger er det vanskelig å sette pris på det man har oppnådd. Jeg føler fremdeles for å avslutte hele greia noen ganger. Det blir med tanken, greit nok, men det er ikke morsomt å ha det sånn...

Vet ikke hva jeg vil med det her. Bare få det ut. Jeg har ingen andre å dele det med.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289994-uff/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flink du har vært til å holde hjulene i gang til tross for mye motbør! Det burde du være stolt over, selv om det kan være vanskelig å se sånt selv. Men det er en ordre herfra: Vær stolt!!!

Jeg kjenner til NAV-verdenen, og det kan være veldig slitsomt med ting som tar tid. Sist gang jeg ergret meg over det samme forsøkte jeg å vri det om: Sett at man fikk et svar/en avgjørelse i løpet av en time, med opplegg/stønad osv. Jeg vet ikke helt om det ville vært noe bedre egentlig, da ville jeg følt meg ekspress-behandlet, og ikke spesielt godt ivaretatt.

For meg betydde jula lite, kjenner meg igjen i det pappan din sa. Jeg har ikke noe ordentlig god kontakt med familien, og jula skal liksom handle om akkurat det. Jeg valgte å gi jula mening likevel, at den kunne være fin for meg og de jeg er glad i dersom jeg bestemte meg for det. Så noen kvelder i året (på bursdager og i jula) prøver jeg etter beste evne å slappe av og tenke hardt på ting jeg elsker hos mennesker rundt meg. Det kan kanskje virke falskt, men for meg funker det, og det gir i det minste _meg_ en følelse av lykke! Gaver (til de voksne) har jeg laget selv de siste årene, og det er faktisk litt 'in' nå! Forsøk så godt du kan å slappe litt av i jula. For meg handler det ikke om å være falsk i forhold til mine følelser, men å kunne la dem ligge i noen dager, og samtidig nyte settingen.

Husk at ingen av oss velger familie, vi blir født inn i den, og det er ikke alltid sånn at man kommer overens. Dersom det er slik at du ikke opplever noen som helst glede sammen med din familie i jula kan det være en god idé å reise bort. Man er muligens offisielt 'pålagt' å skulle være sammen med familie, men dersom det er virkelig ille synes jeg faktisk du burde vurdere en annerledes feiring i år. Med en venn/venninne kanskje?

Ønsker deg lykke lykke til med lesing, forholdet til pappan din og jula. Og selvsagt dette med å holde hjulene i gang.

:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/289994-uff/#findComment-2327945
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...