Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 Etter en periode der jeg har opplevd reinnleggelser av pasienter som gjentar den samme adferden gang på gang, har jeg behov for å gi et par gode (men ikke nye) råd. 1. Prøv å dele problem opp i de som du kan gjøre noe med og de du ikke kan gjøre noe med. Fokuser på de du kan gjøre noe med. 2. Prøv å legg merke til hva du gjør som gjør at du får det bedre. Gjør mer av dette. 3. Se på hva du gjør, hvem du er sammen med, i hvilke situasjoner du får det verre. Prøv å slutte med denne adferden og unngå å komme inn i slike situasjoner. 4. Prøv å spørre deg selv: "Hvorfor gjør jeg ikke det som er bra for meg?" 0 Siter
AnnaSara Skrevet 3. november 2007 Skrevet 3. november 2007 Dette var enkle - men kloke - råd! De fleste av oss trenger å bøli minnet på dette. Takk :-) 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 4. november 2007 Skrevet 4. november 2007 Takk for at du deler dette med oss ;o) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.