Gå til innhold

Er dette psykisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva feiler det m meg? Er dette psykisk?!.. Jeg var innlagt på et rehab senter for en uke. Pga nakkeskade ettter en bil ulykke. Det var første gangen jeg var så lenge vekke fra dattera mi.(ho er 4 år). Onsdagen i den uka skulle flere av oss dra inn til sentrum for å spise middag. Rett før avreise fikk jeg hodepine og synsforstyrrelser. Men jeg ville bli m, så jeg pressa meg selv til å gjøre det. Tok to paracept. Da vi hadde bestilt mat ble jeg skikkelig uvel. Kvalm og svimmel. Jeg fikk nesten ikke ned en matbit. Jeg dro tilbake til rehab senteret. Jeg la meg, og det begynte å brenne i hele kroppen. Jeg var klam og veldig uvel. Jeg hadde ingen feber og blodtrykket mitt var fint. Dette vedvarte i evigheter. Jeg dro til legen etter 1 uke, da jeg ikke hadde blitt bedre. Der fikk jeg beskjed om at jeg hadde fått urinveisinfeksjon. Fikk pencelin. De hjalp lite, så jeg dro tilbake etter noen dager og fikk nye. da ble jeg kjempe dårlig. Svetten rant, brente i hele kroppen og jeg rista. Det værst gikk over etter 1 døgn. Men det fortsatte å brenne, spesielt om natten. På låra, armene og hodet. Begynte å få mye mage smerter. Ble sendt til røntgen og ultralyd av magen, samt røntgen av lungene. Ingen funn, så legen la meg inn på sykehuset. Alt fint der og. Med røntgen og blodprøver. Men varmen i kroppen ville ikke avta. Jeg prøvde å kjøre bil, men da kom varmen tilbake, samme gjorde den i butikken. Jeg hadde ingen problemer m å sitte på m bil. Jeg kunne sitte og snakke m andre, så plutselig ble jeg varm og uvel.

Jeg ble senere innlagt på sykehuset igjen. Hadde kjempe høy puls. Tok EKG, og alt var helt fint m hjertet mitt. Men jeg var fortsatt uvel.Ble spurt om jeg hadde merket at jeg hadde fått noen kuler, noe jeg ikke hadde eller har fått. Jeg ble livredd!!

De tok blodgass prøve, og da fikk jeg beskjed at jeg hyperventilerer. Då fikk jeg atarax av legen. De fungerte dårlig på meg. Jeg ble skikkelig nervøs av de.Men legen kunne ikke hjelpe meg mer. Jeg fikk bare beskjed om å ha tålmodighet hver gang jeg var der. Fikk grundig beskjed om hvor mange ganger jeg hadde oppsøkt han pga dette. Og den siste gangen jeg var der, fikk jeg beskjed om å være rask, for ho som skulle inn etter meg, satt på venterommet hadde han sett. jeg bare gikk. Så her sitter jeg, m et kjempe stort spørsmål, gikk jeg på en real smell?

Nå er situsjonen noe anderledes. Jeg ar ingen brenninger, pulsen er normal, men jeg sliter m å blåse ut. Føler noen ganger at pusten er noe stakkato. Det kan ikke skyldes astmaen? Det har gått så langt, at jeg ikke orker stort. Føler at jeg blir kvalt når jeg er ute nå.Har gått i uvissheten i flere måneder, og dette sliter. jeg er faktisk ikke deperimert, men bra lei av alt.. Min tidl fastlege mener jeg skal prøve cipralex og sobril.. Er dette psykisk?

Gjest D*lilith
Skrevet

Det høres jo veldig fysisk ut da,men det kan jo være psykisk også.

Da jeg var på det dårligste følte jeg meg syk både fysisk og psykisk,men mest fysisk....var så uvel i hele kroppen og det minner meg om det du beskriver her.

Selvfølgelig var alt fysisk i orden...

Skrevet

Det kan jo høres ut som angst. Høres ut som legen din tenker det samme siden han foreslår den type medisinering.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...