Gå til innhold

NHD/andre - viktig!

Anbefalte innlegg

Gjest fnugget
Skrevet

Det står nå mellom en fire ukers rusbehandling med intensiv gruppeterapi og to ukers avgiftning med samtaler på rusteam i etterkant.

Vi har klaget fordi vi mener at jeg trenger mer behandling for pilleproblemet mitt. Men psykologen som vurderte behovet mitt og som kom med tilslag om 14 ukers avrusning og samtaler i etterkant, begrunnet dette med at det ville, ut i fra min personlighetsproblematikk, bli svært vanskelig for meg å være innlagt lenge med de samme pasientene og gå i intensiv gruppeterapi samme med de samme folka.

Jeg har emosjonelt ustabil pf og engstelig/unnvikende pf.

Pilleproblemet mitt er ikke pågående hele tiden, men i perioder.

Hva ville du rådet meg til NHD? Klage å få noe annet innvilget,eller to ukers avgiftning med samtaler i etterkant?

takker for svar

mvh

Skrevet

Hei fnugg:-)

Hvor mye piller tar du? Og blander du med alkohol?

Hva slags forhold har du nå til den psykiatriske avdelingen du kjenner fra før? Vil du evt. kunne få bruke denne noe når du er rusfri?

Med fare for å synse med dårlig bakgrunnsinformasjon, så tenker jeg at du som har en så lang behandlingshistorie bak deg, neppe vil ha noe særlig utbytte av 4 ukers gruppeterapi. Jeg forestiller meg at du trenger å ta et valg i forhold til bruk av piller, og at det må legges ryddige planer i forhold til hva som skal skje fremover. Tror kanskje at du gitt de to alterantivene som er tilbudt, vil ha størst utbytte av en kort avrusningsperiode som også brukes til å diskutere videre strategi, og at du så i etterkant fortsetter med den type behandling du allerede er i gang med, samt oppfølgning fra rusteamet i forhold til de evt. pågående misbruksproblematikk.

Dette ble mye synsing fra min side, så du bør ikke vektlegge det jeg sier noe særlig :-)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Anbefaler to ukers avrusing og samtaler i etterkant. Dette fordi det er det du kan få NÅ.

I tillegg kan du stå på for å få det andre tilbudet. Ikke som et alternativ, men som et tillegg.

Gjest fnugget
Skrevet

Anbefaler to ukers avrusing og samtaler i etterkant. Dette fordi det er det du kan få NÅ.

I tillegg kan du stå på for å få det andre tilbudet. Ikke som et alternativ, men som et tillegg.

Takk for svar, NHD, fikk vite at dette fire ukers opplegget ikke kunne ta i mot til avgiftning, kun behandling. Da må jeg vel uansett innom det to ukers opplegget først da?

Gjest fnugget
Skrevet

Hei fnugg:-)

Hvor mye piller tar du? Og blander du med alkohol?

Hva slags forhold har du nå til den psykiatriske avdelingen du kjenner fra før? Vil du evt. kunne få bruke denne noe når du er rusfri?

Med fare for å synse med dårlig bakgrunnsinformasjon, så tenker jeg at du som har en så lang behandlingshistorie bak deg, neppe vil ha noe særlig utbytte av 4 ukers gruppeterapi. Jeg forestiller meg at du trenger å ta et valg i forhold til bruk av piller, og at det må legges ryddige planer i forhold til hva som skal skje fremover. Tror kanskje at du gitt de to alterantivene som er tilbudt, vil ha størst utbytte av en kort avrusningsperiode som også brukes til å diskutere videre strategi, og at du så i etterkant fortsetter med den type behandling du allerede er i gang med, samt oppfølgning fra rusteamet i forhold til de evt. pågående misbruksproblematikk.

Dette ble mye synsing fra min side, så du bør ikke vektlegge det jeg sier noe særlig :-)

Hei frosk ;-)

Jeg fikk vite at det fire ukers opplegget ikke kunne ta i mot til avgiftning, og jeg trenger vel avgiftning vil jeg tro? Ikke det at jeg tar masse piller hver dag, men går på imovane hver dag da. Så kanskje forslaget ditt er best allikevel..så kan jeg evt kjempe om et opphold på den andre klinikken senere, hvis det skulle bli nødvendig..have a nice day ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...