Gå til innhold

beskymret mor.

Anbefalte innlegg

Gjest morsiri
Skrevet

Min datter på 12 år er til tider veldig deprimert, men nekter å snakke om det. Hun blir sinnt hvis vi nevner hennes depresjoner, hun har også skraper seg opp på håndleddet/pulsårene. Hun skriver daglig om død, selvskade og ødelagt kjærlighet. Jeg fannt også skriv om selvmord. Jeg begynner å bli redd for at hun kan finne på noe og jeg føler med helt maktesløs og hjelpeløs. Kan og trenger min datter hjelp fra psykolog? Kan jeg tvinge henne selv om ikke vil ha hjelp? Hvor kan jeg få hjelp? Jeg må tilføre at dette kommer i perioder, hun har også perioder hvor hun virker fonøyd. Men vil ikke snakke om sine problemer i "gode perioder" heller.

Gjest Brookebare
Skrevet

Ja, din datter trenger hjelp fra proffesjonelle. Å snakke med mor kan være nesten umulig for en jente nær tenårene.

Jeg annbefaler deg å ta en samtale med fastlegen og få henvisning til barne og ungdomspsyk.

Hilsen mamma med datter i samme situasjon.

Gjest Brookebare
Skrevet

Ja, din datter trenger hjelp fra proffesjonelle. Å snakke med mor kan være nesten umulig for en jente nær tenårene.

Jeg annbefaler deg å ta en samtale med fastlegen og få henvisning til barne og ungdomspsyk.

Hilsen mamma med datter i samme situasjon.

Du kan "tvinge" henne på den måten at du tar henne med til første timen, og lar psykologen overta derfra.

De kan sakene sine med barn og unge.

Kan hende jenten din syntes det er greit etterhvert, også.

Min egen jente var veldig motvillig i starten, men er nå blitt veldig fortrolig med sin psykolog.Hun er 14 år.

Gjest morsiri
Skrevet

Du kan "tvinge" henne på den måten at du tar henne med til første timen, og lar psykologen overta derfra.

De kan sakene sine med barn og unge.

Kan hende jenten din syntes det er greit etterhvert, også.

Min egen jente var veldig motvillig i starten, men er nå blitt veldig fortrolig med sin psykolog.Hun er 14 år.

jeg skal ta kontakt med fast legen i morgen. Det er en vond situasjon å være i, det er godt å høre at det går bedre med din datter.

Skrevet

Min psykolog fortalte meg at mange foreldre tror en psykolog kan løse alt. Han har hatt mange tause tenåringer i stolen sin. Tror familieterapi ville vært mer gunstig. Dere må lære, finne ut av hvordan dere kan være en støtte for datteren deres.

Gjest Brookebare
Skrevet

jeg skal ta kontakt med fast legen i morgen. Det er en vond situasjon å være i, det er godt å høre at det går bedre med din datter.

Ønsker deg lykke til!

Fastlegen er rett sted å begynne. Forklar situsjonen som du opplever den. Datteren din sliter og på Bup kan hun få hjelp og familien få råd og støtte. Det finnes mye kompetanse der ute.

God klem :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...