Gå til innhold

Vektnedgang etter bytte av SSRI: NHD/andre

Gjest slitsomt med nye problemer hele tida:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk på efexor og så cipralex. På 4 år la jeg på meg 25 kg (fra 50 til 75 kg) Nå etterjeeg byttet til Fontex har jeg gått ned 10 kg bare på en kort stund (= 2 måneder) Er dette bare pga jeg har byttet medisin eller kan d være noe annet som ligger bak. Jeg harx GAD så jeg er redd for alvorlig sykdom ,kreft o.l

Skrevet

Hei :-)

Jeg fikk lyst til å fortelle litt av min historie. Brukte seroxat for mange år siden og opplevde å gå opp veldig mye i vekt.

Dessverre måtte jeg begynne med medisin også for ca. 1.5 år siden og valget ble også da seroxat....fordi de tross alt var veldig effektive mot angst (og depresjon).

Igjen gikk vekta veldig opp....faktisk ca. 25 kg.

Ettersom dette med vekta ble et stort problem for meg, ble jeg enig med legen min om å prøve fontex. Jeg gikk ned 8-10 kg. den første tiden....uten å gjøre noe spesielt for det. Deretter har jeg selv vært litt bevisst på kosthold og trening og gått ned 6-7 kg. til.

Så jeg er ikke i tvil om at fontex har virket veldig gunstig på meg i forhold til vekt.

Helt topp fornøyd med virkningen i forhold til angst er jeg vel ikke....men jeg var heller ikke helt fornøyd med seroxat på slutten. De virket mye bedre første gang jeg gikk på dem - for ca 10 år siden.

Mye kan jo være årsaken til det.

Drøft dette med legen din. Det er dumt hvis du går rundt og er bekymret for alvorlig sykdom. Men jeg personlig tror IKKE det er noe å være redd for - iallefall ikke forløpig. Det vil nok flate ut etterhvert nå.

Jeg er i full jobb som lærer nå og stort sett fornøyd med livet.

Lykke til videre!

Skrevet

Hei :-)

Jeg fikk lyst til å fortelle litt av min historie. Brukte seroxat for mange år siden og opplevde å gå opp veldig mye i vekt.

Dessverre måtte jeg begynne med medisin også for ca. 1.5 år siden og valget ble også da seroxat....fordi de tross alt var veldig effektive mot angst (og depresjon).

Igjen gikk vekta veldig opp....faktisk ca. 25 kg.

Ettersom dette med vekta ble et stort problem for meg, ble jeg enig med legen min om å prøve fontex. Jeg gikk ned 8-10 kg. den første tiden....uten å gjøre noe spesielt for det. Deretter har jeg selv vært litt bevisst på kosthold og trening og gått ned 6-7 kg. til.

Så jeg er ikke i tvil om at fontex har virket veldig gunstig på meg i forhold til vekt.

Helt topp fornøyd med virkningen i forhold til angst er jeg vel ikke....men jeg var heller ikke helt fornøyd med seroxat på slutten. De virket mye bedre første gang jeg gikk på dem - for ca 10 år siden.

Mye kan jo være årsaken til det.

Drøft dette med legen din. Det er dumt hvis du går rundt og er bekymret for alvorlig sykdom. Men jeg personlig tror IKKE det er noe å være redd for - iallefall ikke forløpig. Det vil nok flate ut etterhvert nå.

Jeg er i full jobb som lærer nå og stort sett fornøyd med livet.

Lykke til videre!

Takker så mye for svar. Setter jeg utrolig pris på. Du klarte roe meg mye faktisk:) Takk:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...