Gå til innhold

Assosiasjonspregede tanker

Gjest velger litt anonymitet nå

Anbefalte innlegg

Gjest velger litt anonymitet nå

Hei!

I perioder det er ekstra vanskelig klarer jeg liksom ikke å "følge" en tanke helt ut. Dvs at jeg begynner å tenke en tanke, så kommer jeg på noe når jeg tenker på den tanken som fører til en tanke osv, og sånn går det uten at jeg noen gang får tenkt ferdig de fleste tanker jeg får.

Spesielt rundt mens har jeg det sånn og andre ganger ting er vanskelig. Har aldri vært psykotisk.

Hva er dette/hva er dette tegn på? Forstår det ikke helt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290230-assosiasjonspregede-tanker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest megogmeg

Nå vet ikke jeg helt hva du tenker på da, men jeg har det slik i perioder med økende angst. Det føles kaotisk liksom. Det veksler fra det ene til det andre og i tillegg er det som om enkelte tanker "henger seg opp". Slitsomme greier, men jeg forsøker så godt jeg kan og la tanker være tanker og avleder meg selv litt for og få en pause. Selv om jeg selv da føler at jeg tenker på etter eller annet som ikke har noe med det jeg driver med og gjøre.

Jeg kaller det tankekjør jeg, mulig det finnes noen diagnose på det - det kjenner imidlertid ikke jeg til. Kanskje NHD vet?

Slitsomt er det i hvertfall......

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...