Gjest velger litt anonymitet nå Skrevet 6. november 2007 Skrevet 6. november 2007 Er dette et AD? SSRI? Vet at den virker mot angst, men "hva" er egentlig buspar? Mulig dumt spørsmål..men.. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 6. november 2007 Skrevet 6. november 2007 Buspar er et anxiolytikum (medisin mot angst). 0 Siter
Gjest velger litt anonymitet nå Skrevet 6. november 2007 Skrevet 6. november 2007 Buspar er et anxiolytikum (medisin mot angst). OK, takk for svar! :-) 0 Siter
Reidar Rose Skrevet 6. november 2007 Skrevet 6. november 2007 Buspar (virkestoff Buspirone), er verken et AD eller et SSRI. Det er heller ikke beslektet med Benzodizapiner. Det tilhører en gruppe som kalles Azaspirodecanediones. Ikke avhengighetsskapende. Skal virke på angst, spesielt GAD. 0 Siter
Gjest fnugget Skrevet 6. november 2007 Skrevet 6. november 2007 Buspar (virkestoff Buspirone), er verken et AD eller et SSRI. Det er heller ikke beslektet med Benzodizapiner. Det tilhører en gruppe som kalles Azaspirodecanediones. Ikke avhengighetsskapende. Skal virke på angst, spesielt GAD. Høres bra ut - håper jeg. Skal erstatte den med lyrica..håper det er et godt valg. 0 Siter
Farmer Skrevet 6. november 2007 Skrevet 6. november 2007 Buspar (virkestoff Buspirone), er verken et AD eller et SSRI. Det er heller ikke beslektet med Benzodizapiner. Det tilhører en gruppe som kalles Azaspirodecanediones. Ikke avhengighetsskapende. Skal virke på angst, spesielt GAD. Syns ikke det virket på noe som helst jeg... Dårlig medisin i mine øyne. Psykiateren jeg gikk til den gang jeg prøvde det sa til meg at det var mange som ikke hadde noen effekt av Buspar. Og derfor har vel ikke Buspar blitt noen revolusjonerende medisin i behandling av angst heller... 0 Siter
Gjest fnugget Skrevet 6. november 2007 Skrevet 6. november 2007 Syns ikke det virket på noe som helst jeg... Dårlig medisin i mine øyne. Psykiateren jeg gikk til den gang jeg prøvde det sa til meg at det var mange som ikke hadde noen effekt av Buspar. Og derfor har vel ikke Buspar blitt noen revolusjonerende medisin i behandling av angst heller... Det er vel ikke meningen at noen som helst medisiner skal ta helt bort angsten. Da kunne vi jo ikke tatt tak i den og blitt kvitt den. Så i så måte er jeg egentlig glad for at den ikke er "revolusjonerende". ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.