Gå til innhold

Depresjon/angst?

Gjest Meget bekymret samboer

Anbefalte innlegg

Gjest Meget bekymret samboer

Jeg er bekymret for min samboers psykiske helse. Han har tidligere fått behandling for angst (siste gang for et år siden, i forbindelse med reaksjon på fødsel) og er hypokonder. I det siste har han klaget mye over at han er sliten, lei og sover dårlig, det er særlig jobben han klager over at gjør ham sliten. Han kan komme hjem fra jobb en mandags ettermiddag og klage over at han er utslitt; han blir ikke mer uthvilt om han hviler/sover etterpå heller. Arbeidskollegene hans har lagt merke til at han stadig klager og han er til stadighet "syk", med symptomer som hodepine, slapphet, vondt i halsen etc. Han har også utviklet et sterkt behov for å kontrollere omgivelsene sine, enten ved å være overbeskyttende overfor datteren sin eller ved å "trumpe" igjennom viljen sin. Jeg har snakket med ham flere ganger om dette, men han er helt uenig i min bekymring. Bør han oppsøke lege, eller kan det rett og slett skyldes at han mistrives sånn på jobb at han bør finne en ny?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290252-depresjonangst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...