Gå til innhold

Nhd,hva kan en gjøre for å "bli tatt alvorlig"?

Anbefalte innlegg

Det er ikke dumt å skrive dagbok..

''Føler at livet nesten seiler forbi og jeg henger ikke med:-)''

Samme her. Og så håper jeg at du finner ut av det der med dystymi.. Det er ikke så lett å bli klok på hva som er hva.

Nei.-) Psykologen er på ferie så jeg må vente litt til. Kjenner jeg blir utålmodig igjen. Jeg er jo supermotivert for forandring nå!

Fortsetter under...

Gjest Jente31

Det virker som du jobber hardt med deg selv, og også har et ønske om å gjøre denne jobben på den "rette" måten. Den konstruktive. Det er bra!

Når en er så konstruktiv som det du er så er det _veldig_ viktig at man klarer å formidle hvor mye dette "koster". Dersom man bare viser frem det man får til uten å si noe om omkostningene så går de man møter ut i fra at ting glir mye av seg selv.

En annen ting er at det er fint å være positiv, men når en skal formidle et behov for behandling må en ikke være falsk positiv eller falskt negativ, men være helt realistisk. Se hva man har fått til og ikke fått til og kanskje prøve å se litt objektivt på hva en kan klare å få til og ikke formidle forventninger som tilsier at en til enhver tid skal ha en maksimal progresjon.

Tusen takk for svar. Jeg har tenkt på det du skrev.

Da jeg var der andre gangen, sa hun at vi skulle bruke to timer til - flere spm tredje gangen, og en oppsummering osv fjerde gangen. Da jeg kom tredje gangen var jeg forberedt på flere spm, men da jeg kom, hadde hun allerede skrevet ferdig journalen, og var klar til å gå gjennom den med meg.. (Det var da jeg nevnte evt oppoversvingninger selv).

Men jeg var hundre prosent ærlig mot henne, var konsentrert og svarte så godt jeg kunne på alle spm, også det ubehagelige.

Selv om det også kostet meg mye..

Gjest Jente31

Nei.-) Psykologen er på ferie så jeg må vente litt til. Kjenner jeg blir utålmodig igjen. Jeg er jo supermotivert for forandring nå!

Ting Tar Tid :-)

Jeg vet hvordan dette er.

Men hold motivasjonen og motet oppe.

Kan du feks skaffe deg mer info i mellomtiden, feks på biblioteket?

Gjest Jente31

Jeg har ingen kloke kommentarer.

Tror NHD har helt rett i at dette ikke handler om deg - hvordan du uttrykker deg etc, men om systemer og kapasitet.

Ville bare si at jeg håper du snart får god hjelp.

mvh

Takk. Jeg håper også det :-)

Gjest Jente31

Jeg synes du har svært høye forventninger til terapi. Terapi er ikke morsomt eller underholdene. Det er slitsomt og tidkrevende.

Du skulle gjerne fått overtatt noen av mine timer. ;)

*lei*

Jeg skjønner at ting tar tid (tro det eller ei), og jeg synes heller ikke dette er morsomt og/eller underholdende. Tvert om! Dette har langt ifra vært enkelt for meg.

Men jeg har ventet i ett år, og jeg ble "avvist" da jeg først kom inn. Jeg vil bare ut av dette her og forsøke å få orden på livet.. Hva er galt med det?

''*lei*''

Hmm.. av meg, eller av terapien?

;-)

Annonse

Jeg skjønner at ting tar tid (tro det eller ei), og jeg synes heller ikke dette er morsomt og/eller underholdende. Tvert om! Dette har langt ifra vært enkelt for meg.

Men jeg har ventet i ett år, og jeg ble "avvist" da jeg først kom inn. Jeg vil bare ut av dette her og forsøke å få orden på livet.. Hva er galt med det?

''*lei*''

Hmm.. av meg, eller av terapien?

;-)

Terapien ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...