Gå til innhold

Erstatte en avhengighet med en annen

Anbefalte innlegg

Jeg føler jeg hele tiden svinger fra en ting til noe annet. Feks er det ikke alkohol så er det mat, ellers kan det være masse nett. Eller piller. Jeg har hatt bulimi men nå kaster jeg ikke opp lenger. Men jeg sliter veldig med overspising enda. Når jeg feks er inne i en god driv. Noe som fungerer for meg så trener jeg. Men da trener jeg mye. Hver dag. Dette er godt for meg og jeg føler meg mye bedre.Jeg var uheldig å brakk beinet som gjorde at måtte være i ro i 4 uker. Vips så var jeg tilbake til det dårlige mønsteret med mye alkohol og overspisinger. Jeg har også vært innom spill på nett som gikk litt over styr en periode.

Hva er dette for noe. Hva er det som feiler meg. Måtehold er virkelig ikke min sterke side. Er det bare en karaktersvikt og at jeg må skjerpe meg og ta meg sammen. Jeg er dypt ulykkelig pga av overvekten min og jeg må innrømme at jeg fortsatt har en sånn liten tanke om at bare jeg blir kvitt den så skal alt være i orden.En periode.Også før når jeg var tynn og rimelig attraktiv så var jeg mye ute på byen og jeg elsket oppmerksomheten fra gutter.Jeg ble sett på som den jenta som aldri sa nei til en fest. Da var jeg velfungerende med jobb og skole og venner og tror ikke jeg hadde noen psykisk lidelse da. Jeg har aldri hatt et langvarig kjæresteforhold. Det er noe jeg savner veldig. Egentlig så er jeg veldig uerfaren med gutter og forhold selv om jeg har rotet med mange.

Dette ble veldig rotete. Det er jo bedre å være treningsnarkoman enn å drikke for mye sånn sett. Men jeg vet ikke hva jeg skal skrive mer for jeg er totalt forvirret både av hva jeg prøver å fortelle og hva jeg lurer på.

Helt dypest sett så føler jeg at jeg ikke er elsket. Ingen nære venner elller kjæreste.Jeg følte meg også utilstrekkelig og ikke elsket og bra nok selv når jeg var populær og hadde mange venner og fungerte godt.

Har noen noe lurt å si?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290406-erstatte-en-avhengighet-med-en-annen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter min mening så har du svaret selv - å ikke bli tatt vare på og vist kjærlighet og omsorg. Du er neppe alene om dette, vi lever i et samfunn hvor et slikt savn er veldig vanlig. Kanskje ville et god gjerning gjort deg godt. Jeg har ihvertfall hatt det godt inne i meg selv etter at jeg har gjort noe for andre, jeg har forøvrig noe av den samme bakgrunnen som deg.

love comes back to you

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...