Gå til innhold

NHD-hva kan ha skjedd?

Anbefalte innlegg

Hei. Vi har en "oldemor" til ungene vi er veldig glade i. Hun er blitt 89 år men har alltid vært helt "klar" i toppen og hun har alltid et smil på lur og en vittig kommentar. Forrige uke var hun her på besøk og lekte og koste som vanlig med ungene, snakket med henne sist på lørdag og da var hun i fin form og bekreftet at hun skulle feire jul her i år...

På tirsdag får jeg tlf fra svigerdatteren hennes om at hun den morgenen ble funnet naken og nedkjølt utenfor blokka der hun bor. Noen kontaktet politiet som så kontaktet legevakt etter at hun fikk et anfall når de fikk henne inn i varmen. Leiligheten var endevendt og hu hadde urinert flere steder inne.

Når sønnen hadde besøkt henne på sykehus i dag (ligger på akuttmottak på en psykiatrisk avd inntil hun får sykehjemsplass og er ferdig med utredning) snakket hun usammenhengende om at hun hadde blitt voldtatt av eksmannen sin (han har værtt død i 50 år) og at han hadde låst henne ute. Videre snakket hun om et jordras og om begravelsen sin. dette gjentok hun hele tiden. Mens de var der "gjorde hun på seg" men hun merket ikke noe til det selv.

Hva i all verden er skjedd med henne?? Kan man bli syk på sinnet på så kort tid? Får så vondt av denne herlige dama som lever på uvirkelige hendelser og hva skjer videre? Blir hun dopet ned? Og hva sier jeg til sønnen min på 6 år som forguder henne...? Huff

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290418-nhd-hva-kan-ha-skjedd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...