Gå til innhold

Livet er vanskelig......

Anbefalte innlegg

Gjest D*lilith

I dag var det ansvarsmøte for sønnen min,og det var så trist hele greia...men får ikke ut en eneste tåre,kan det være pga av medisinene?

Nå er det blitt snakk om at han kanskje må gå på en annen skole...vekke herfra,for de takler han ikke på skolen her.

Det er så frustrerende...

Fikk vite av BUP i går at han er autistisk også,vi skal på møte hos BUP i morgen.

Føler meg tvuget nå til å ta imot avlastnings tilbudet de kom med,der det er psykisk utviklingshemmede også,pga at de la mye press på det.

At det var viktig for både han og oss.

Det er så vanskelig når det er barna det gjelder,og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre...vil jo ikke sende han vekk heller,men skolen takler han jo ikke.

Håper de kan få veiledning av noen.

Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290463-livet-er-vanskelig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette må være en vond situasjon å være i for deg som mor. Du ønsker selvfølgelig at gutten din skal ha det bra, og at han skal slippe å ha så mange problemer.

Jeg tror at ansvarsgruppen hans ønsker å finne best mulig tiltak for å hjelpe ham. Kanskje vil det innebære at han ikke kan bo hjemme så mye som før. Det er viktig at han får mest mulig hjelp nå før han er 18 år, slik at han ikke roter seg bort i vanskeligheter når han blir større. Jeg vet ikke hva som gjør at skolen mener de ikke takler de problemene han har, men enten må de få bedre veiledning, eller så kan det hende at han vil ha nytte av å ha en annen type skoleopplegg en periode.

Tenk langsiktig og si ja til tiltak som kan være gode på lang sikt.

Hvordan likte du avlastningsstedet? Virket det ok der?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290463-livet-er-vanskelig/#findComment-2332099
Del på andre sider

Gjest D*lilith

Dette må være en vond situasjon å være i for deg som mor. Du ønsker selvfølgelig at gutten din skal ha det bra, og at han skal slippe å ha så mange problemer.

Jeg tror at ansvarsgruppen hans ønsker å finne best mulig tiltak for å hjelpe ham. Kanskje vil det innebære at han ikke kan bo hjemme så mye som før. Det er viktig at han får mest mulig hjelp nå før han er 18 år, slik at han ikke roter seg bort i vanskeligheter når han blir større. Jeg vet ikke hva som gjør at skolen mener de ikke takler de problemene han har, men enten må de få bedre veiledning, eller så kan det hende at han vil ha nytte av å ha en annen type skoleopplegg en periode.

Tenk langsiktig og si ja til tiltak som kan være gode på lang sikt.

Hvordan likte du avlastningsstedet? Virket det ok der?

Får prøve å tenke positivt...

Vi har ikke vært å sett på avlastningstedet enda,men det er ikke utdanna folk der fikk vi høre i går,så det spørs hvordan de takler han da.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290463-livet-er-vanskelig/#findComment-2332381
Del på andre sider

Hva mener de med å sende han bort? Tenker de på en internatskole?

Jeg stusser over at skolen ikke har fått resusser til å takle din sønn. Hva mener de med å takle? Min søster med Down Syndrome gikk i vanlig klasse og på vanlig skole hele veien. Dette er selvsagt ikke sammenlignbart. Men poenget er jo at spesialskolene mer eller mindre er aviklet trodde iallefall jeg. At den nye målsettingen til skolen er en skole for alle med tilpaset undervisning.

Men jeg forstår at denne målsettnigen ikke er nådd.

Jeg har forstått av min venninne som har en sønn med asperger at skolen medfører betydelig stress hos han. At det å være sammen med mange elever adgangen er vanskelig.

Dette må være kjempetøfft for deg. Håper endelig at det er gode løsninger som kommer frem!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290463-livet-er-vanskelig/#findComment-2332473
Del på andre sider

Annonse

Gjest D*lilith

Hva mener de med å sende han bort? Tenker de på en internatskole?

Jeg stusser over at skolen ikke har fått resusser til å takle din sønn. Hva mener de med å takle? Min søster med Down Syndrome gikk i vanlig klasse og på vanlig skole hele veien. Dette er selvsagt ikke sammenlignbart. Men poenget er jo at spesialskolene mer eller mindre er aviklet trodde iallefall jeg. At den nye målsettingen til skolen er en skole for alle med tilpaset undervisning.

Men jeg forstår at denne målsettnigen ikke er nådd.

Jeg har forstått av min venninne som har en sønn med asperger at skolen medfører betydelig stress hos han. At det å være sammen med mange elever adgangen er vanskelig.

Dette må være kjempetøfft for deg. Håper endelig at det er gode løsninger som kommer frem!

Det de tenkte på var institusjons skole...

Men nå når han får fastslått autisme regner jeg med at de får veiledning fra andre plasser også,vi var hos BUP og fikk diagnosen i dag.

Håper virkelig ikke at de sender han vekk,men at de klarer å takle han når de får mer veiledning.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290463-livet-er-vanskelig/#findComment-2332826
Del på andre sider

Det de tenkte på var institusjons skole...

Men nå når han får fastslått autisme regner jeg med at de får veiledning fra andre plasser også,vi var hos BUP og fikk diagnosen i dag.

Håper virkelig ikke at de sender han vekk,men at de klarer å takle han når de får mer veiledning.

Han vil helt klart kvalifisere til økte resusser til klassen.

Hvordan har han det på skolen?

Jeg aner ingenting om institusjonsskoler, Hvem er det som går der?

Jeg tenkte på en ting. Sønnen til min venninne var en periode innlagt på ungdomspsykiatrisk for å utredes, Han har slitt med voldsomme hodepineanfall. På UK så er livet veldig oversiktelig og rolig. Han likte seg så godt at han ville ikke reise hjem. Hodepinen forsvant på oppholdet. Han skal nå begynne på en internatskole og han gleder seg voldsomt til det. men han er eldre da enn din sønn. Poenget er at det kan være positivt også.For denne guttens vedkommende så ble han veldig utafor sosialt på skolen og han klarte ikke undervisning i en stor klasse. Skolen har vært helt elendig til å lage ett tilpasset opplegg, enda de har tre stykker med asperger i klassen. Han har nesten ikke skolegang fordi han får så mye hodepine. Den internatskolen han skal på er ingen spesialskole, men en skole for skoletrett ungdom og litt blandet drops tror jeg.

BUP kan ikke sende han bort uten din tillatelse. Hans skolegang og fremtid skal selvsagt du og pappan hans ha kontroll på. Om en institusjonsskole er et fint sted må dere jo i såfall undersøke. Dessuten så kan det ikke være slik at din sønn skal oppleve at han blir tvangssendt avgårde. Om skolen virker bra så kan han prøve en uke eller to. Men han må jo trives og det må jo være et sted han vil være i såfall. Det kan jo være at han kanskje kan få det bedre også.

Men om det er bedre for han og viktig for han å bo hjemme og gå på den lokale skolen så skal skolen faktisk lage en IOP og sende resusser inn i skolen. PPT regner jeg med er inne i bildet.

Det er slitsomt å ha barn som trenger ekstra oppfølging på skolen. Jeg har nå holdt på siden første klasse med min sønn som nå har fått diagnosen adhd, og det har ikke vært bare gøy det der. Må innrømme at jeg har blitt ordntlig ergelig mange ganger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290463-livet-er-vanskelig/#findComment-2333206
Del på andre sider

Gjest D*lilith

Han vil helt klart kvalifisere til økte resusser til klassen.

Hvordan har han det på skolen?

Jeg aner ingenting om institusjonsskoler, Hvem er det som går der?

Jeg tenkte på en ting. Sønnen til min venninne var en periode innlagt på ungdomspsykiatrisk for å utredes, Han har slitt med voldsomme hodepineanfall. På UK så er livet veldig oversiktelig og rolig. Han likte seg så godt at han ville ikke reise hjem. Hodepinen forsvant på oppholdet. Han skal nå begynne på en internatskole og han gleder seg voldsomt til det. men han er eldre da enn din sønn. Poenget er at det kan være positivt også.For denne guttens vedkommende så ble han veldig utafor sosialt på skolen og han klarte ikke undervisning i en stor klasse. Skolen har vært helt elendig til å lage ett tilpasset opplegg, enda de har tre stykker med asperger i klassen. Han har nesten ikke skolegang fordi han får så mye hodepine. Den internatskolen han skal på er ingen spesialskole, men en skole for skoletrett ungdom og litt blandet drops tror jeg.

BUP kan ikke sende han bort uten din tillatelse. Hans skolegang og fremtid skal selvsagt du og pappan hans ha kontroll på. Om en institusjonsskole er et fint sted må dere jo i såfall undersøke. Dessuten så kan det ikke være slik at din sønn skal oppleve at han blir tvangssendt avgårde. Om skolen virker bra så kan han prøve en uke eller to. Men han må jo trives og det må jo være et sted han vil være i såfall. Det kan jo være at han kanskje kan få det bedre også.

Men om det er bedre for han og viktig for han å bo hjemme og gå på den lokale skolen så skal skolen faktisk lage en IOP og sende resusser inn i skolen. PPT regner jeg med er inne i bildet.

Det er slitsomt å ha barn som trenger ekstra oppfølging på skolen. Jeg har nå holdt på siden første klasse med min sønn som nå har fått diagnosen adhd, og det har ikke vært bare gøy det der. Må innrømme at jeg har blitt ordntlig ergelig mange ganger.

Sønnen min klarer heller ikke det faglige på skolen,og er fritatt for karakterer.

Vi skal innlegges hele gjengen nå snart på BUP,vi skal være der i to uker...vi har vært der fire uker fra før.

Han har problemer med raseriannfall på skolen også,og plutselig setter han seg på bakbena og vil ingenting.

Han har egen IOP og har IP også.

Nei det er ikke lett når barna har problemer...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290463-livet-er-vanskelig/#findComment-2333223
Del på andre sider

Sønnen min klarer heller ikke det faglige på skolen,og er fritatt for karakterer.

Vi skal innlegges hele gjengen nå snart på BUP,vi skal være der i to uker...vi har vært der fire uker fra før.

Han har problemer med raseriannfall på skolen også,og plutselig setter han seg på bakbena og vil ingenting.

Han har egen IOP og har IP også.

Nei det er ikke lett når barna har problemer...

Hvorfor skal dere legges inn? hehe jeg spør og spør jeg forstår ikke helt.:-)

Får han bare raserianfall på skolen eller får han det hjemme også?

Har de voksne noen forklaring på hvorfor han blir sint?

Bra han er fritatt for karakterer!

Også håper jeg skolen snart får inn litt kompetanse som kan hjelpe han.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290463-livet-er-vanskelig/#findComment-2333230
Del på andre sider

Gjest D*lilith

Hvorfor skal dere legges inn? hehe jeg spør og spør jeg forstår ikke helt.:-)

Får han bare raserianfall på skolen eller får han det hjemme også?

Har de voksne noen forklaring på hvorfor han blir sint?

Bra han er fritatt for karakterer!

Også håper jeg skolen snart får inn litt kompetanse som kan hjelpe han.

Vi skal legges inn for sønnen min sin skyld,det er hos BUP...

Ha får raseriannfall hjemme også,men det er mest på skolen pga at de andre erter han.

Får håpe de får veiledning utenfra ja,for på skolen har de ikke peiling,og det er "krise" nå som de sa.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290463-livet-er-vanskelig/#findComment-2333255
Del på andre sider

Vi skal legges inn for sønnen min sin skyld,det er hos BUP...

Ha får raseriannfall hjemme også,men det er mest på skolen pga at de andre erter han.

Får håpe de får veiledning utenfra ja,for på skolen har de ikke peiling,og det er "krise" nå som de sa.

Jeg håper man finner ut hva som blir det beste for din sønn D*lilith.

Jeg ville bare si at det ikke er sikkert at en skole med ekstra kompetanse er så dumt heller.

Ønsker deg masse lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290463-livet-er-vanskelig/#findComment-2333281
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...