Gå til innhold

Panikkangst

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen av dere med panikkangst – har så generalisert angst lidelse (for nye panikk-episoder), at dere er helt avsondet fra samfunnet?

Jeg har det.

Dvs. Hadde det ikke vært for Alprazolam (Xanor).

Når jeg har panikk angst – varer det som regel i 3 til 4 timer av gangen.

Her på forumet, det som regel snakk om 10 min til 30 min. anfall maks.

Vel, Xanor som jeg bruker (6 mg Depot) daglig – gjør at jeg kan jobbe.

Ingen bivirkninger. Fungerer i samfunnet.

Alle vet jo at AD , MAO, BUSPAR, etc – er jo et mye dårligere middel...

Jada.....du kan bli avhengig. Men skal det være grunnen for å kriteriene et godt liv?

Jeg bare spør. En Psykritarer sa for litt siden at: uten benzodiazepiner ville psykretreatien vært hjelpeløs.

Jeg har prøvd: Fonfex, Effxor, Cipramil, Cipralex, Remeron, Aurorix osv....og jeg glemte mange dopamin hemmere...nozinan...osv...

Jeg lurer på om noen av dere med panikkangst – har så generalisert angst lidelse.doc

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290528-panikkangst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest skipohoi

Jeg kan ha angst som varer i dager/uker, med noen timers opphold.

Uten vival hadde jeg vært helt isolert fra omverdenen.

Nå går jo dette takk og pris i bølgedaler.

Jeg har forsøkt flere SSRI-preparater uten hell.

Nå er vival det som hjelper meg og det er god hjelp. Avhengig, jeg har brukt vival ved behov i 15 år, uten og bli det. Men dette er nok svært individuelt. Det er nok et mareritt for dem som blir det og hvor man må ha mer og mer for og få noen effekt.

For meg er dette beste løsningen jeg har funnet frem til. Jeg synes dessuten vival er en relativt "snill" medisin mot kroppen med tanke på bivirkninger - hvis du tar bort avhengighetsproblematikken.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290528-panikkangst/#findComment-2332265
Del på andre sider

Annonse

Jeg har somatisert GAD som hovedproblem. Da jeg prøvde ssri fikk jeg både panikkangst anfall og depresjon som vender tilbake. Hadde voldsomme abstienser da jeg sluttet etter veldig forsiktig nedtrapping. Tearpauten min tror ssri har ødelagt noe med serotinin reseptorene?? ssri fikk meg for alvor inn i psykiatrien, og jeg er blitt ufør. Hadde det ikke vært for benzo preparatene jeg bruker (teapautisk dose) hadde jeg bare ligget på sofaen. Har brukt dem siden 1980. Og er helt sikkert avhengig, men det lever jeg godt med, med tanke på alternativet. Haddde jeg ikke rotet med bort i AD, hadde jeg levd brukbart med benzo og vilje mot min GAD slik som før AD forsøket. Og jeg hadde vært ute i jobb.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290528-panikkangst/#findComment-2333303
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...