Gå til innhold

NHD: Metadon og Risperdal

Anbefalte innlegg

compaqerialno

Hvordan virker disse medisinene inn på hverandre? Speil viser at personen får passende doser, men hun virker sløv og apatisk, virker likegyldig til ting man skulle tro skulle engasjere henne. Det er vanskelig å vite om hun gir faen slik narkomane ofte gjør, eller om det er medisinene...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290542-nhd-metadon-og-risperdal/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er nok mer en følge av hjerneskaden etter langvarig narkobruk.

Jeg syns kanskje dette var noe stigmatiserende sagt av deg. Jeg tviler på at narkomani innebærer varige hjerneskader for livstid.

Jeg kjenner personlig en mann (som er en slekting av meg) som er eks-narkoman. Han er overhodet ikke hjerneskadet, han har vært stoff-fri i 7 år og er idag i full jobb, og er absolutt en inteligent og resurssterk person som har mye å bidra med, og fungerer bra i jobb. Og han klarte å komme ut av det UTEN hverken Metadon e.l.

Og han er absolutt ikke hjerneskadet.

Han er også en god far får sine barn som er i barnehagealder.

Men det er en kjent sak at medisiner som Metadon og Risperdal (og da særlig i kombinasjon!) gjør en veldig sløv og apatisk.

Så jeg tror det er der det ligger.

En dosereduksjon hadde kanskje vært på sin plass.

Jeg skiller her mellom narkomane, og EKS-narkomane.

Det er også mange år siden amerikanske forskere fant ut av at narkomani er en sykdom, som det er fullt mulig å bli helt frisk fra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...