Gå til innhold

ME- psykisk stress

Gjest psykisk stesset

Anbefalte innlegg

Gjest psykisk stesset
Skrevet

Ser det har vært diskusjon her angående dette. Og hørte på radioen en dag at sykdommen kunne komme også av psykisk stress over tid. Det var en spesialist på et større sykehus som kunne formidle dette. ME er et stor sekk av så mangt. Ingen vet vel hva det kommer av og det tar veldig forskjellig fra person til person. Noen får det veldig nevrologisk andre med masse diffuse plager. Men felles er det utrolige utmattelsen og energisvikten.

Gjest balansekunstneren
Skrevet

jeg er tilbøyelig til å tro på den varianten. Jeg har gått i intensiv gruppeterapi og opplevde flere medpasienter som ble uforklarlig trøtte av det. Flere av dem klarte knapt å holde seg våkne i en periode på flere måneder. Så min personlige teori er at det er følelsesmessige påkjenninger som ligger bak og at noen er mer disponert for å utvikle ME av det.

Skrevet

Det sies at påkjenninger, enten fysiske eller psykiske kan være utløsende faktorer for ME.

Jeg har en teori om at enkelte er disponert for sykdommen rent biologisk - og hvis man opplever store påkjenninger (depresjon, angst (psykiske), eller kyssesyke eller andre infeksjoner, bekkenløsning e.l. fysisk) så trigger dette utviklingen av sykdommen. Selv begynte sykdommen å utvikle seg kraftig etter et virusangrep i kroppen for 2 år siden, og jeg hadde også bekkenløsning under svangerskaper, og hatt to tilfeller av dype depresjoner. Så jeg har hatt endel triggere opp igjennom årene, og tror alt dette har innvirket på utviklingen av sykdommen...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...