Gå til innhold

nhd/andre: Om (bruken av) DOL

Anbefalte innlegg

Gjest Jente31

Her kommer et lite hjertesukk fra meg..

Jeg er i ferd med å bli litt oppgitt / irritert/ lei over at andre stadig skal mene noe om meg (særlig når ting blir gjentatt flere ganger) osv.

Jeg har nå brukt DOL aktivt i ett år, i påvente av behandling (som jeg altså ikke fikk osv). Jeg har kommet svært langt med NHD`s og andre kloke brukeres hjelp.

Hadde det vært en betalingsordning på dette forumet, ville jeg med glede betalt.. Fordi den hjelpen jeg har fått her inne, har vært svært verdifull for meg.

Min mening har aldri vær å "bosette" meg her, for all tid. Heller ikke for å få oppmerksomhet eller "please" nhd/andre. Faktisk har jeg aldri helt skjønt hvorfor så mange brukere eller nhd har giddet å hjelpe meg som de / han har gjort over så lang tid.

En dag vil jeg gjerne oppleve å stå i mål, og klare meg uten hjelp. Og det har jeg til nå jobbet meget hardt for, for å klare. Men når noen stadig vil mene noe om meg, blir jeg usikker :o(

Det jeg skriver om her på dol, er tankene mine, som jeg til nå aldri har delt med noen. Det er bl.a en venninne i RL som vet hvem jeg er her, hun var faktisk svært overrasket over at jeg sliter som jeg gjør (jeg har aldri vist henne / noen at jeg sliter).

Jeg vet at jeg er utålmodig, og har skjønt at ting tar tid. Men jeg vil bare videre.. hvorfor vente hvis jeg kan gjøre noe på egenhånd? Det går jo fremover! Jeg skjønner om noen er lei men.. Da vil jeg gjerne at de holder det for seg selv.

Folk får gjerne mene hva de vil om meg. Jeg er bare ett menneske, og jeg har skjønt at ikke alle kan like meg. Det er heller ikke mitt mål. Men vær så snill - hold dere til sak.. Eller ikke les eller kommenter i hele tatt.

Det er ikke noen gøy prosess å være i dette :-( Men den er svært nødvendig for meg).

Dessuten er det en klar regel fra doktoronline sin side at man viser allmennelig folkeskikk, at de ikke ønsker personfokuserende innlegg, og at man passer på hvordan man ordlegger seg/ikke sårer noen osv.

HVer gang jeg trykker "send" knappen sitter jeg faktisk med en tanke i hodet om hvilken kritikk skal jeg få denne gangen, om jeg gidder å bruke dol mer fordi andre brukere har en mening om meg og dette osv.

Vel. Det er ikke ment å støte noen med dette (kaotiske) innlegget. Men jeg følte for å lette mitt hjerte, fordi jeg føler jeg har kommet til et punkt hvor jeg har begynt å bli lei av tidvise og sårende kommentarer om meg som person/bruker.

Dessuten håper jeg at nhd og/eller webmaster sier fra om jeg maser, går for langt, spammer eller hva det måtte være. For dette har aldri vært min hensikt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290567-nhdandre-om-bruken-av-dol/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

4

• hidi, the scorpion

3

• Orio

2

• Dory

1

Gjest sjøstjerna

Ta det bare med ro. Du kan selvsagt bruke DOL du som alle andre.

De fleste skriver mye i blant. Det er ikke å spamme. Dessuten så bruker NHD/webmaster si ifra når noen spammer.

Se på 100 nyeste nå feks. Nå er det noen- deriblant undertegnede- som har flere innlegg/svar. Dette er heller ikke å spamme. Det er å diskutere. Det har du også lov til- på lik linje som meg og andre.

Bare bruk DOL du. Du gjør ingenting galt. Tvert i mot virker du meget motivert til å komme videre i livet ditt. :-)

''Jeg er i ferd med å bli litt oppgitt / irritert/ lei over at andre stadig skal mene noe om meg (særlig når ting blir gjentatt flere ganger) osv. ''

Akkurat nå skjønner jeg ikke helt hva du reagerer på? Du ber jo om tilbakemeldinger på ting, og da må vel folk få lov til å si det de mener (såfremt det ikke er primært ondsinnet)?

Jeg har ikke fått med meg at du har fått spesielt mye negative tilbakemeldinger i det siste, men kanskje det er innlegg jeg har oversett.

Du kan selvfølgelig bruke dol i den grad du ønsker det, men som på mange andre områder i livet, så er heller ikke bruk av dol helt risikofritt. Av og til vil man få tilbakemeldinger man ikke ønsker, men som du selv sier så er det mange brukere som forsøker å bidra positivt, og da velger jeg å overse det som er mindre konstruktivt.

hidi, the scorpion

Jeg innrømmer glatt feil! Og når det gjelder deg og nhd, så hadde jeg feil, og han rett....

Han har tydeligvis skjønt alvoret i dine problemer lenge før meg. Derfor har han svart deg hyppig, han så det gikk fremover, sakte, men dog fremover. Du har alltid hatt min støtte, men jeg kjeftet faktisk nhd huden full, for ikke å ta godt nok vare på deg eller barna dine. Spesielt barna dine.

Jeg tvilte også på dine evner som omsorgsperson for barna. Du viste deg større enn meg og reiste deg!

Så her har du min uforbeholdne anger!

Ta fremdeles godt vare på deg og dine!

Ta det bare med ro. Du kan selvsagt bruke DOL du som alle andre.

De fleste skriver mye i blant. Det er ikke å spamme. Dessuten så bruker NHD/webmaster si ifra når noen spammer.

Se på 100 nyeste nå feks. Nå er det noen- deriblant undertegnede- som har flere innlegg/svar. Dette er heller ikke å spamme. Det er å diskutere. Det har du også lov til- på lik linje som meg og andre.

Bare bruk DOL du. Du gjør ingenting galt. Tvert i mot virker du meget motivert til å komme videre i livet ditt. :-)

Hei.

Jeg fikk lyst til å svare deg. Jeg brukte dol selv en del år da jeg hadde det vondt og vanskelig, for en del år siden. Forumet var til stor hjelp for meg.

Periodevis har jeg hatt bruk for å formidle tanker via mail også senere i livet mitt (etter dol-perioden). Angsten har innimellom "tatt" meg og fortiden innhentet meg.

Da fant jeg ett annet tilbud på Mental helses tjenester.

"Si det med ord" ble god å ha. Der kan du skrive uten at andre brukere leser det du skriver. Det synes jeg var godt.

Nettadressen er: sidetmedord.no

Annonse

Gjest Jente31

''Jeg er i ferd med å bli litt oppgitt / irritert/ lei over at andre stadig skal mene noe om meg (særlig når ting blir gjentatt flere ganger) osv. ''

Akkurat nå skjønner jeg ikke helt hva du reagerer på? Du ber jo om tilbakemeldinger på ting, og da må vel folk få lov til å si det de mener (såfremt det ikke er primært ondsinnet)?

Jeg har ikke fått med meg at du har fått spesielt mye negative tilbakemeldinger i det siste, men kanskje det er innlegg jeg har oversett.

Du kan selvfølgelig bruke dol i den grad du ønsker det, men som på mange andre områder i livet, så er heller ikke bruk av dol helt risikofritt. Av og til vil man få tilbakemeldinger man ikke ønsker, men som du selv sier så er det mange brukere som forsøker å bidra positivt, og da velger jeg å overse det som er mindre konstruktivt.

Jeg reagerte i morges da jeg så et innlegg som en bruker hadde postet til meg. Jeg overreagerer kansje denne gangen, mest trolig var det godt ment, men når jeg får høre det samme om og om igjen, blir jeg til slutt litt lei.

Kall det gjerne irritert :-)

Ellers har jeg alltid vært veldig glad for konstruktive tilbakemeldinger, og et dytt i baken (konstruktiv kritikk) er ofte det som har hjulpet meg mest fremover.

Men nå følte jeg for å vise litt "aggresjon", og forhåpentligvis få "rensket" noe av den usunne luften som jeg føler ligger over meg..

hidi, the scorpion

Jeg reagerte i morges da jeg så et innlegg som en bruker hadde postet til meg. Jeg overreagerer kansje denne gangen, mest trolig var det godt ment, men når jeg får høre det samme om og om igjen, blir jeg til slutt litt lei.

Ellers har jeg alltid vært veldig glad for konstruktive tilbakemeldinger, og et dytt i baken (konstruktiv kritikk) er ofte det som har hjulpet meg mest fremover.

Men nå følte jeg for å vise litt "aggresjon", og forhåpentligvis få "rensket" noe av den usunne luften som jeg føler ligger over meg..

Jeg smisker aldri, men vil gjerne vite om du ikke ønsker svar fra meg. Respekterer fullt ut ditt ønske, derfor har jeg heller ikke vært aktiv på noen av dine tråder. Siden.

Nå tok du det opp, ellers hadde jeg aldri svart på din tråd igjen.

Gjest Jente31

Hei.

Jeg fikk lyst til å svare deg. Jeg brukte dol selv en del år da jeg hadde det vondt og vanskelig, for en del år siden. Forumet var til stor hjelp for meg.

Periodevis har jeg hatt bruk for å formidle tanker via mail også senere i livet mitt (etter dol-perioden). Angsten har innimellom "tatt" meg og fortiden innhentet meg.

Da fant jeg ett annet tilbud på Mental helses tjenester.

"Si det med ord" ble god å ha. Der kan du skrive uten at andre brukere leser det du skriver. Det synes jeg var godt.

Nettadressen er: sidetmedord.no

Takk for at du delte din erfaring. Jeg håper du har det bra nå i dag.

Jeg har kjennskap til denne siden, og har brukt den selv :-)

Hvis du har reagert på en kommentar fra en enkelt bruker, hvorfor velger du da ikke å svare vedkommende direkte i stedet for å gi inntrykk av å ha blitt dårlig behandlet i adskillig større utstrekning?

Gjest Jente31

Jeg smisker aldri, men vil gjerne vite om du ikke ønsker svar fra meg. Respekterer fullt ut ditt ønske, derfor har jeg heller ikke vært aktiv på noen av dine tråder. Siden.

Nå tok du det opp, ellers hadde jeg aldri svart på din tråd igjen.

Jeg tenkte å svare deg, men kom ikke så langt. Jeg vil bare si til deg at det står all respekt av det du skriver til meg i denne tråden - du er ærlig, og jeg setter dessuten pris på at du står frem med fast nick :-)

Ps. barna mine har det bra, tvil ikke på det.

Gjest Jente31

Hvis du har reagert på en kommentar fra en enkelt bruker, hvorfor velger du da ikke å svare vedkommende direkte i stedet for å gi inntrykk av å ha blitt dårlig behandlet i adskillig større utstrekning?

Jeg har gjort det.

Men det var dette som fikk begeret til å flyte over, kan du si..

Annonse

hidi, the scorpion

Jeg tenkte å svare deg, men kom ikke så langt. Jeg vil bare si til deg at det står all respekt av det du skriver til meg i denne tråden - du er ærlig, og jeg setter dessuten pris på at du står frem med fast nick :-)

Ps. barna mine har det bra, tvil ikke på det.

Det var etter et spesielt innlegg jeg reagerte. Følte du ville ta mer hensyn til din mann, og "la barna seile sin egen sjø". Da reagerte jeg KRAFTIG, og ble etterhvert slettet. Mitt sinne var rettet mot nhd og hans manglende kraft til å få noe gjort.

Jeg har faktisk klaget nhd for rette instanser pga deg. Jeg var ikke bekymret over din kjærlighet til barna dine, men jeg ble bekymret over hans etter dine skrevne ord.

Gjest fnugget

Du eksponerer deg mye her og det får selvsagt også negative følger. Sånn er det her, sånn er det ellers i livet avhengig av hvor mye du eksponerer deg.

Prøv å tenk over hva du tåler tilbakemelding på og hva du ikke tåler tilbakemelding på. Og velg dine kamper med omhu. Er ellers enig med frosken.

Jeg har gjort det.

Men det var dette som fikk begeret til å flyte over, kan du si..

Du har selvfølgelig rett til å si fra når du opplever deg urettferdig behandlet.

Men ut i fra hva hvordan jeg oppfatter at dine innlegg har blitt mottatt i forumet de siste ukene, så synes jeg det var et dårlig valgt tidspunkt å uttrykke misnøyen din på.

Gjest Jente31

Det var etter et spesielt innlegg jeg reagerte. Følte du ville ta mer hensyn til din mann, og "la barna seile sin egen sjø". Da reagerte jeg KRAFTIG, og ble etterhvert slettet. Mitt sinne var rettet mot nhd og hans manglende kraft til å få noe gjort.

Jeg har faktisk klaget nhd for rette instanser pga deg. Jeg var ikke bekymret over din kjærlighet til barna dine, men jeg ble bekymret over hans etter dine skrevne ord.

Tro meg - jeg vil alltid la barna komme først. Dessuten er både bup,skole, helsesøster og barnevern inne i bildet etter mitt eget ønske.

Gjest R_Fiona

Ble det innlegget slettet?

Jeg kan ikke se at du har fått noen negative innlegg eller svar på lenge?

Gjest Jente31

Du har selvfølgelig rett til å si fra når du opplever deg urettferdig behandlet.

Men ut i fra hva hvordan jeg oppfatter at dine innlegg har blitt mottatt i forumet de siste ukene, så synes jeg det var et dårlig valgt tidspunkt å uttrykke misnøyen din på.

Du har sannsynligvis rett. Det var nok et dårlig tidspunkt. Er ikke sikker på om jeg har fått frem hva jeg mener heller. Mener iallefall ikke å gjøre en flue til elefant. Men forstår at tidspunktet var dårlig.

Jeg overreagerte trolig i morges, men jeg har over tid blitt mer og mer lei og oppgitt over at noen vil mene noe om meg og kommer med kommentarer som ikke har noe med saken å gjøre osv.

Det rant nok over i morges, selv om kommentaren sannsynligvis var godt ment fra vedkommedes side.

uansett synes jeg det er godt at man kan ta opp slike ting også. Kansje man kommer seg videre. Kansje henger noe igjen fordi jeg har blitt kritisert og diskutert slik jeg har gjort også. Gjort meg usikker osv.

Beklager om jeg overreagerte. Merker ältså jeg har følehornene litt ute hva dol gjelder. Det er som om jeg bare venter å få kritikk i neste sving. Men jeg vet, dette er en pris jeg må betale. Medaljens bakside..

Gjest Jente31

Du eksponerer deg mye her og det får selvsagt også negative følger. Sånn er det her, sånn er det ellers i livet avhengig av hvor mye du eksponerer deg.

Prøv å tenk over hva du tåler tilbakemelding på og hva du ikke tåler tilbakemelding på. Og velg dine kamper med omhu. Er ellers enig med frosken.

Skjønner hva du mener. Tusen takk for råd :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...