Gjest Jente31 Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Ta det bare med ro. Du kan selvsagt bruke DOL du som alle andre. De fleste skriver mye i blant. Det er ikke å spamme. Dessuten så bruker NHD/webmaster si ifra når noen spammer. Se på 100 nyeste nå feks. Nå er det noen- deriblant undertegnede- som har flere innlegg/svar. Dette er heller ikke å spamme. Det er å diskutere. Det har du også lov til- på lik linje som meg og andre. Bare bruk DOL du. Du gjør ingenting galt. Tvert i mot virker du meget motivert til å komme videre i livet ditt. :-) Takk:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290567-nhdandre-om-bruken-av-dol/page/2/#findComment-2333076 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unni anonym Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Jeg tror ikke det er _deg_ folk reagerer på, men din voldsomt appellerende stil. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290567-nhdandre-om-bruken-av-dol/page/2/#findComment-2333227 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fnugget Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Skjønner hva du mener. Tusen takk for råd :-) Flott! Vær helt bestemt på å ikke utsette deg for ting som kan virke negative for deg nå, verken her, eller i RL, kjenn etter egne grenser og ta hensyn til de og deg selv! lykke til klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290567-nhdandre-om-bruken-av-dol/page/2/#findComment-2333243 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fnugget Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Du har sannsynligvis rett. Det var nok et dårlig tidspunkt. Er ikke sikker på om jeg har fått frem hva jeg mener heller. Mener iallefall ikke å gjøre en flue til elefant. Men forstår at tidspunktet var dårlig. Jeg overreagerte trolig i morges, men jeg har over tid blitt mer og mer lei og oppgitt over at noen vil mene noe om meg og kommer med kommentarer som ikke har noe med saken å gjøre osv. Det rant nok over i morges, selv om kommentaren sannsynligvis var godt ment fra vedkommedes side. uansett synes jeg det er godt at man kan ta opp slike ting også. Kansje man kommer seg videre. Kansje henger noe igjen fordi jeg har blitt kritisert og diskutert slik jeg har gjort også. Gjort meg usikker osv. Beklager om jeg overreagerte. Merker ältså jeg har følehornene litt ute hva dol gjelder. Det er som om jeg bare venter å få kritikk i neste sving. Men jeg vet, dette er en pris jeg må betale. Medaljens bakside.. Når du føler du tåler det, kan kanskje dol være en plass du kan "øve" opp din motstandskraft mot negative tilbakemeldinger som du senere kan overføre til RL. Men ikke gjør dette når du er svært langt nede eller sårbar. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290567-nhdandre-om-bruken-av-dol/page/2/#findComment-2333244 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Når du føler du tåler det, kan kanskje dol være en plass du kan "øve" opp din motstandskraft mot negative tilbakemeldinger som du senere kan overføre til RL. Men ikke gjør dette når du er svært langt nede eller sårbar. :-) Ja, jeg ser det også slik ;-) Jeg tåler mer nå enn jeg gjorde før, og klarer å skille fornuft og følelser mer. Gradvis. Litt komplisert, - vanskelig å forklare. Men veien er nok enda lang å gå. Og jeg tar også med meg disse erfaringene i RL. Det var også litt av hensikten med dette innlegget, men jeg vet bare ikke hvordan jeg skal få det frem. Jeg tror at jeg utrykte meg dårlig i hovedinnlegget; la det hele frem på en feil og dårlig måte :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290567-nhdandre-om-bruken-av-dol/page/2/#findComment-2333287 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Jeg tror ikke det er _deg_ folk reagerer på, men din voldsomt appellerende stil. Vil du utdype dette litt mer? Jeg setter veldig stor pris på konstruktive, saklige tilbakemeldinger :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290567-nhdandre-om-bruken-av-dol/page/2/#findComment-2333290 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Du har sannsynligvis rett. Det var nok et dårlig tidspunkt. Er ikke sikker på om jeg har fått frem hva jeg mener heller. Mener iallefall ikke å gjøre en flue til elefant. Men forstår at tidspunktet var dårlig. Jeg overreagerte trolig i morges, men jeg har over tid blitt mer og mer lei og oppgitt over at noen vil mene noe om meg og kommer med kommentarer som ikke har noe med saken å gjøre osv. Det rant nok over i morges, selv om kommentaren sannsynligvis var godt ment fra vedkommedes side. uansett synes jeg det er godt at man kan ta opp slike ting også. Kansje man kommer seg videre. Kansje henger noe igjen fordi jeg har blitt kritisert og diskutert slik jeg har gjort også. Gjort meg usikker osv. Beklager om jeg overreagerte. Merker ältså jeg har følehornene litt ute hva dol gjelder. Det er som om jeg bare venter å få kritikk i neste sving. Men jeg vet, dette er en pris jeg må betale. Medaljens bakside.. Jeg synes du får svært mye støtte her inne, og at dette har vært en ganske entydig respons nå i flere uker. At du da velger å starte en slik tråd som følge av en kommentar du mislikte, opplever jeg som destruktivt. Etter min oppfatning er det en form for krisemaksimering. Men du har fått ok respons i denne tråden, så hvis du synes det har renset luften for din egen del, så jo det ok. Det er ingen av oss som går gjennom livet uten å møte kritikk. Alle kan ikke like alt vi gjør, og i et lite minisamfunn som dol, må det være plass til de mindre perfekte responser både fra deg og fra andre. Fortsatt god helg :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290567-nhdandre-om-bruken-av-dol/page/2/#findComment-2333326 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dory Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Jeg synes ikke du har "spammet" eller noe jeg... Man har i peridoer bruk for mer hjelp, og da er det flott at man kan få hjelp her. Ja, det er rett og slett fantastisk!! Da jeg selv ventet lenge på hjelp, skrev jeg ofte her inne i full panikk, og alt var helt svart. Så fikk jeg gode svar og råd fra både NHD og andre brukere som jeg både den gang og i dag setter umåtelig stro pris på. Så ikke ha dårlig samvittighet når du sender inn innlegg du:) God helg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290567-nhdandre-om-bruken-av-dol/page/2/#findComment-2333358 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unni anonym Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Vil du utdype dette litt mer? Jeg setter veldig stor pris på konstruktive, saklige tilbakemeldinger :-) Med voldsomt appelerende stil mener jeg at du prøver i overkant, både verbalt og følelsesmessig, å sikre deg tilbakemeldinger (hjelp). Mange av innleggene dine har som overskrift eller første innhold at det er ekstremt viktig at du får svar på dette, og at vi eller helst NHD please må svare. Forstår at du ikke har andre plasser å gå til og at Dol derfor blir veldig viktig for deg. Dersom det bare er her du "appelerer" voldomst så gjør det kanskje ikke så mye. Men det er ikke noe galt i det at du etter min mening appelrerer voldsomt, men jeg blir litt provosert i flekkene og kanskje er det en liten mulighet for at andre også reagerer lignende. Men vi som reagerer bør tenke på om vil vil spille ut de følelsene mot deg, eller holde dem for oss selv. Det er litt lett å spille ut sine følelser på internett fordi man er anonym og fordi man slipper å se de man eventuelt sårer ved det (flau). PS: Du har ikke vurdert å få en henvisning fra fastlege til privat psykolog eller psykiater? I følge min behandler har de en helt annen mulighet til å følge opp pasienter over tid (måneder/mange år) enn DPS`ene. Kanskje klarer du å kjempe deg til et behandlingstilbud etterhvert, men hvordan vil det bli når du må begynne å kjempe for å beholde det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290567-nhdandre-om-bruken-av-dol/page/2/#findComment-2333364 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Med voldsomt appelerende stil mener jeg at du prøver i overkant, både verbalt og følelsesmessig, å sikre deg tilbakemeldinger (hjelp). Mange av innleggene dine har som overskrift eller første innhold at det er ekstremt viktig at du får svar på dette, og at vi eller helst NHD please må svare. Forstår at du ikke har andre plasser å gå til og at Dol derfor blir veldig viktig for deg. Dersom det bare er her du "appelerer" voldomst så gjør det kanskje ikke så mye. Men det er ikke noe galt i det at du etter min mening appelrerer voldsomt, men jeg blir litt provosert i flekkene og kanskje er det en liten mulighet for at andre også reagerer lignende. Men vi som reagerer bør tenke på om vil vil spille ut de følelsene mot deg, eller holde dem for oss selv. Det er litt lett å spille ut sine følelser på internett fordi man er anonym og fordi man slipper å se de man eventuelt sårer ved det (flau). PS: Du har ikke vurdert å få en henvisning fra fastlege til privat psykolog eller psykiater? I følge min behandler har de en helt annen mulighet til å følge opp pasienter over tid (måneder/mange år) enn DPS`ene. Kanskje klarer du å kjempe deg til et behandlingstilbud etterhvert, men hvordan vil det bli når du må begynne å kjempe for å beholde det? Tusen takk for et konstruktivt svar. Jeg synes det er helt ok å få kritikk/negative tilbakemeldinger, og setter stor pris på det, når det blir presentert på en så saklig måte som dette. Jeg ska abosolutt tenke over det du sier. Jeg kan iallefall si at jeg ikke er slik i RL. Takk for tips på slutten av tråden også, og god helg :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290567-nhdandre-om-bruken-av-dol/page/2/#findComment-2333403 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Jeg synes du får svært mye støtte her inne, og at dette har vært en ganske entydig respons nå i flere uker. At du da velger å starte en slik tråd som følge av en kommentar du mislikte, opplever jeg som destruktivt. Etter min oppfatning er det en form for krisemaksimering. Men du har fått ok respons i denne tråden, så hvis du synes det har renset luften for din egen del, så jo det ok. Det er ingen av oss som går gjennom livet uten å møte kritikk. Alle kan ikke like alt vi gjør, og i et lite minisamfunn som dol, må det være plass til de mindre perfekte responser både fra deg og fra andre. Fortsatt god helg :-) Jo, jeg synes det var godt å sette litt ord på dette, og få renset luften litt. Jeg følte vel tiden var inne for det, iallefal for min egen del. Jeg er også takknemlig for negative tilbakemeldinger, så lenge dette er saklig. Dessuten har jeg ikke lyst til å irritere eller provosere noen. Aldri vært min mening. Men jeg innser mer og mer at alt man foretar seg i livet, kan få negative følger, og at man ikke kan gjøre alle til lags osv. Jeg får lære meg å takle og leve med dette. Sånn sett tror jeg at jeg har lært noe viktig av denne tråden. Dette innlegget var ikke ment som krisemaksimering fra min side. Men jeg har forståelse for at det kan se slik ut. Uansett var det jeg selv som valgte å ta opp dette, og da må jeg også ta konsekvensene av det. Fortsatt god helg til deg også, og takk for kommentarer:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290567-nhdandre-om-bruken-av-dol/page/2/#findComment-2333420 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Jeg synes ikke du har "spammet" eller noe jeg... Man har i peridoer bruk for mer hjelp, og da er det flott at man kan få hjelp her. Ja, det er rett og slett fantastisk!! Da jeg selv ventet lenge på hjelp, skrev jeg ofte her inne i full panikk, og alt var helt svart. Så fikk jeg gode svar og råd fra både NHD og andre brukere som jeg både den gang og i dag setter umåtelig stro pris på. Så ikke ha dårlig samvittighet når du sender inn innlegg du:) God helg! Det er kjempefint å høre at du opplevde det likedan. Det er godt at denne muligheten finnes. Og at det stort sett alltid er en eller annen vennlig sjel som er der, særlig når alt er mørkt. Man slipper å føle seg så alene når det står på som verst, selv om vi alle er ansiktsløse. FInt å backe opp hverandre også. Takk for svar, og god helg til deg også :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290567-nhdandre-om-bruken-av-dol/page/2/#findComment-2333427 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unni anonym Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Tusen takk for et konstruktivt svar. Jeg synes det er helt ok å få kritikk/negative tilbakemeldinger, og setter stor pris på det, når det blir presentert på en så saklig måte som dette. Jeg ska abosolutt tenke over det du sier. Jeg kan iallefall si at jeg ikke er slik i RL. Takk for tips på slutten av tråden også, og god helg :-) De ulike helseforetakene har på sine respektive nettsider oversikt over hvilke psykologer og psykiatere som har driftstilskudd. God helg til deg også 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290567-nhdandre-om-bruken-av-dol/page/2/#findComment-2333442 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BipolarII...jeg visst Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Ble litt redd jeg nå for at det var et innlegg jeg hadde skrevet som du reagerte på. Hjelp! Kan ikke se du har mottatt noe jeg har oppfattet som rart/slemt fra andre i det siste. Så kanskje det er meg da, tenkte jeg. Var i så fall ikke meningen å mene mye om deg i forhold til hypomani, bipolar osv. Jeg tenker også at dette innlegget ditt nå representerer et forsinket motsvar til all hurmlumheien som var her for noen uker siden. Det var drøyt det som skjedde da, og ikke rart at du reagerer på dette. Noen ganger kan slikt komme som senreaksjoner. Hilsen meg i beste mening 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290567-nhdandre-om-bruken-av-dol/page/2/#findComment-2333457 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Har det skjedd noe de siste dagene som jeg ikke har fått med meg? Jeg vet du fikk mye kritikk og at mange mente mye om din bruk av dol, både mengden og måten du gjør det på, men jeg hadde inntrykk av at det hadde roet seg nå? Jeg skjønner det hvis dette er noe du har tenkt mye på, og nå endelig bestemt deg for å ta opp, men jeg er ikke sikker på om det var noen god idé, det kan lett føre til en ny "debatt" om deg og dine innlegg. Bare for å si det så har jeg aldri reagert negativt på at du skriver her, og jeg synes faktisk du virker veldig konstruktiv i måten du tar tak i problemene og søker hjelp og støtte der du kan finne det. Jeg vet du sliter, derfor har jeg noen ganger utsatt/hoppet over dine (og andres innlegg) når jeg har følt at jeg ikke har orket å forholde meg til andres problemer i tillegg til mine egne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290567-nhdandre-om-bruken-av-dol/page/2/#findComment-2333587 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Ble litt redd jeg nå for at det var et innlegg jeg hadde skrevet som du reagerte på. Hjelp! Kan ikke se du har mottatt noe jeg har oppfattet som rart/slemt fra andre i det siste. Så kanskje det er meg da, tenkte jeg. Var i så fall ikke meningen å mene mye om deg i forhold til hypomani, bipolar osv. Jeg tenker også at dette innlegget ditt nå representerer et forsinket motsvar til all hurmlumheien som var her for noen uker siden. Det var drøyt det som skjedde da, og ikke rart at du reagerer på dette. Noen ganger kan slikt komme som senreaksjoner. Hilsen meg i beste mening ''Jeg tenker også at dette innlegget ditt nå representerer et forsinket motsvar til all hurmlumheien som var her for noen uker siden.'' Akkurat det jeg prøvde å si. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke klarer å uttrykke meg forståelig for tiden. Frustrende. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290567-nhdandre-om-bruken-av-dol/page/2/#findComment-2333593 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Ble litt redd jeg nå for at det var et innlegg jeg hadde skrevet som du reagerte på. Hjelp! Kan ikke se du har mottatt noe jeg har oppfattet som rart/slemt fra andre i det siste. Så kanskje det er meg da, tenkte jeg. Var i så fall ikke meningen å mene mye om deg i forhold til hypomani, bipolar osv. Jeg tenker også at dette innlegget ditt nå representerer et forsinket motsvar til all hurmlumheien som var her for noen uker siden. Det var drøyt det som skjedde da, og ikke rart at du reagerer på dette. Noen ganger kan slikt komme som senreaksjoner. Hilsen meg i beste mening Hei, dette har ingentign med deg å gjøre. Det var dumt/unødvendig av meg å skrive dette innlegget. Jeg har trolig overreagert, kansje som følge av all kritikken jeg opplevde tidligere. Uansett - ikke tenk mer på dette :-) Ha en god lørdag! *Klem* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290567-nhdandre-om-bruken-av-dol/page/2/#findComment-2333649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Har det skjedd noe de siste dagene som jeg ikke har fått med meg? Jeg vet du fikk mye kritikk og at mange mente mye om din bruk av dol, både mengden og måten du gjør det på, men jeg hadde inntrykk av at det hadde roet seg nå? Jeg skjønner det hvis dette er noe du har tenkt mye på, og nå endelig bestemt deg for å ta opp, men jeg er ikke sikker på om det var noen god idé, det kan lett føre til en ny "debatt" om deg og dine innlegg. Bare for å si det så har jeg aldri reagert negativt på at du skriver her, og jeg synes faktisk du virker veldig konstruktiv i måten du tar tak i problemene og søker hjelp og støtte der du kan finne det. Jeg vet du sliter, derfor har jeg noen ganger utsatt/hoppet over dine (og andres innlegg) når jeg har følt at jeg ikke har orket å forholde meg til andres problemer i tillegg til mine egne. Du har rett - det var ingen god ide. Jeg innser at dette var (veldig) unødvendig og dumt, og at det lett kan føre til nye personfokuserende innlegg (som jo er uønsket her på DOL). Ikke tenk mer på dette, og ha en god lørdag :-) Etterpåklokskapsklem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290567-nhdandre-om-bruken-av-dol/page/2/#findComment-2333655 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fnugget Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Ja, jeg ser det også slik ;-) Jeg tåler mer nå enn jeg gjorde før, og klarer å skille fornuft og følelser mer. Gradvis. Litt komplisert, - vanskelig å forklare. Men veien er nok enda lang å gå. Og jeg tar også med meg disse erfaringene i RL. Det var også litt av hensikten med dette innlegget, men jeg vet bare ikke hvordan jeg skal få det frem. Jeg tror at jeg utrykte meg dårlig i hovedinnlegget; la det hele frem på en feil og dårlig måte :-) Er ikke alltid vi klarer å beskriver eller ordlegge oss bra nok - spesielt når vi er langt nede eller sliter. Selv om det kanskje var litt i overkant å starte en ny tråd om dette, så synes jeg ikke du har noen grunn til å unnskylde deg. Du har rett til å være den du er, der du er, like mye som alle oss andre. Og kanskje var det nødvendig for deg å gjøre dette. Det virker tross alt som du har lært noe mer av å skrive dette innlegget - og det var kanskje derfor du gjorde det? Håper du fortsatt vil skrive på dol og bruke dette forumet til å lære deg mer om å skille ut de svar du selv vil legge vekt på og de svar du vil se bort i fra - som i RL :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290567-nhdandre-om-bruken-av-dol/page/2/#findComment-2334090 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Er ikke alltid vi klarer å beskriver eller ordlegge oss bra nok - spesielt når vi er langt nede eller sliter. Selv om det kanskje var litt i overkant å starte en ny tråd om dette, så synes jeg ikke du har noen grunn til å unnskylde deg. Du har rett til å være den du er, der du er, like mye som alle oss andre. Og kanskje var det nødvendig for deg å gjøre dette. Det virker tross alt som du har lært noe mer av å skrive dette innlegget - og det var kanskje derfor du gjorde det? Håper du fortsatt vil skrive på dol og bruke dette forumet til å lære deg mer om å skille ut de svar du selv vil legge vekt på og de svar du vil se bort i fra - som i RL :-) ''Det virker tross alt som du har lært noe mer av å skrive dette innlegget - og det var kanskje derfor du gjorde det? Håper du fortsatt vil skrive på dol og bruke dette forumet til å lære deg mer om å skille ut de svar du selv vil legge vekt på og de svar du vil se bort i fra - som i RL :-)'' Ja, jeg lærte noe mer av å skrive dette. Jeg bemerket meg noe du skrev, nemlig at når man eksponerer seg, kan alt få negative følger, her som i RL. Det sank inn, kan du si. Men jeg føler også en lettelse over å kunne sette ord på dette, selv om jeg sannsynligvis kunne ha formulert meg annerledes. Kansje har jeg vokst såpass mye, at det å komme til et slik punkt som jeg gjorde viser at jeg ikke lenger vil godta at noen "bestemme" over meg, om du forstår, hverken her eller i RL.. Kansje er det et lite tegn på selvstendighet? Uansett, føltes det godt, selv om det også er litt flaut i etterkant (men det er ok :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290567-nhdandre-om-bruken-av-dol/page/2/#findComment-2334107 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.